maklöve Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hej ! Har lite problem , körde Leopard innan och då hade jag inga problem , men nu med Tiger så kan jag ej ändra eller lägga över filer på mina externa hårddiskar (IDE). Däremot kan jag kopiera och lägga över filer till Macbooken. Drivrutinsproblem eller bara någon enkel systeminställning ? Båda diskarna är mackompatibla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hur har du formaterat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasForss Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hej !Har lite problem , körde Leopard innan och då hade jag inga problem , men nu med Tiger... Ursäkta en dum fråga, men har du nedgraderat från Leopard till Tiger? du menar väl tvärtom? J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Ursäkta en dum fråga,men har du nedgraderat från Leopard till Tiger? du menar väl tvärtom? J Spelar det någon roll? maklöve: Vilket format har disken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maklöve Posted March 25, 2008 Author Share Posted March 25, 2008 Ah den är NTFS just nu så det var ju inte så konstigt , hur formaterar jag om till HFS i Tiger ? Angående OS , var tvungen o formatera om och hittade då inte mina leopardskivor , kommer dock få låna nya nästa vecka Hårt att köra tiger när man är van vid Leopards typsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Starta från Tigerskivan, och välj radera eller Partitionera i Skivverktyget. Allt försvinner från disken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasForss Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Kunde du skriva till en NTFS-skiva från Leopard? J Link to comment Share on other sites More sharing options...
maklöve Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Så det var ju snabbt fixat , hittade inte det under skivverktyget först. Tack för hjälpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.