GregerG Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hej, I helgen började min MB skicka upp en konstig popup. "The wireless network has been compromised. Disabling the wireless adapter for 1 minute." Jag har sökt runt i en massa forum och det finns få förklaringar om varför detta händer. Det finns ingenting på Apples forum/diskussiongrupper. Den mest troliga förklarningen hittar jag här: http://www.cwnp.com/phpBB2/viewtopic.php?p=13260 Där menar man att det beror på att MIC (Message Integraty Checksum) misslyckas att beräknas. Jag har märkt att detta händer när jag laddar ner med hög thoughput på mitt WLAN. Kan det vara så att det blir förmycket störningar då, eller att WLAN routern (skitpryl från zyxel PW-320) eller MB har nått fel i sin MIC hash beräkning pga av lasten? Andra forum förslår byte till WEP och det har fungerat. Det är kanske inte så konstigt eftersom man inte använder MIC i WEP utan bara i WPA. WPA2 verkar inte heller ha detta problem. Man kan tydligen kolla i systemlog, där det står att problemet har inträffat. Är det någon annan som har stött på samma problem och hittat en lösning eller försått problemet? mvh /Göran Edling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.