Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bulk emailer


the_eagle

Rekommendera Poster

Jag är ute efter en bulk emailer-tjänst för det företag jag jobbar för. Vi har idag en CSV-fil med alla e-postadresser och är ute efter en bulk emailer-tjänst (helst webbbaserad) som kan följande

 

- importera .csv

- skapa html-mallar

- bifoga dokument

- obegränsat antal mottagare

- hantera felaktiga mailadresser per automatik

 

Vad rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag jobbar på ett företag som utvecklar programvara, byggde en sådan pc-applikation som kanske går att porta och anpassa direkt till er om ni är intresserade.

 

Den nuvarande kopplar upp sig mot en exchangeserver, går igenom en persons alla mappar, hämtar alla e-postadresser som har skickat till eller skickats från mappen, lägger dem i en textfil, kör ett filter på domäner eller speciella adresser eller ord som adresser inte skall innehålla, sorterar i bokstavsordning och dumpar filen på valfri plats så att man kan redigera den manuellt om man vill.

 

Sedan är det en .net-applikation som använder filen ovan för att skapa en bulk-email-funktion och bara skickar till en person i taget för att slippa spam-flaggor, justerbart hur många, i vilken takt, om samma server skall användas, vilken tid som man skall starta och eller sluta på dygnet. och servergränssnitt. Mailet skickas i valfritt format, men normalt html- Finns både web och applikationsgränssnitt, vilket man vill.

 

Detta tog en dag att lösa och debugga, så man kan göra mycket för inte så mycket pengar om man vet vad man gör.

 

Vi skapade lösningen för när vi själva skulle sluta på ett företag för att kunna maila ut till alla vi haft kontakt med på ett smidigt sätt och sedan motsvarande funktion när man börjar på ett nytt.

 

www.amido.se

 

Men det borde finnas andra alternativ om man nöjer sig med lösningar som andra gjort för eget bruk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...