Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minneskort till Mac


Pillan007

Rekommendera Poster

Har bytt till Mac och är jätte nöjd. Men förstår inte att man inte kan sätta in kamerans minneskort direkt i iMac för att ladda över bilderna. Eller har jag missat något?

 

mvh

Pillan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det kan man inte göra, använd USB-kabel till kameran eller en extern minneskortsläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inte för Mac. (I regel, det finns lite tredjepartsvara för gamla G4:or.) Du behöver en adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så härkan en minneskortläsare se ut. Kolla bara att kortläsaren verkligen klarar av den typ av minneskort som sitter i kameran. Brukar inte vara något problem, men bäst att kolla ändå.

 

Annars som sagt fungerar en USB-kabel och antingen det program som levererades med kameran, eller Macens eget Bildinsamling.

 

Och välkommen till macvärlden och MacWorld Forum, Pillan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till skillnad från windows så har apple trykt in nästan alla tänkbara drivrutiner för skrivare och kameror. pröva att koppla in usb sladden så märker du.

 

min kortläsare som jag köpt på clasohlson funkar till min mac. men tror den har höjts i pris sedan jag köpte min. men den funkar som sagt till mac även om det bara står att den funkar för windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...