Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Får (fel = -3150) vid hämtning av podcast

tanum

Recommended Posts

Alla mina podcast hämtningar fungerar utom en. Den jag gillar bäst :-) Det gäller the school blog. Jag får samma fel på båda mina datorer. Har inte provat från något annat ställe.

Har någon varit med om nåt liknande?

/Benny

Fick samma fel under Påskhelgen - i mitt fall gällde det DailyBreakfast från SQPN samt Maccast.

Väntade bara ett dygn sedan fungerade dom igen. Så antagligen var det nåt strul med deras server, då andra podcastst landade som normalt i min Mac Mini.

/Leif

OK. Då har det alltså hänt någon mer. Det märkliga för mig är dels att det varat i flera veckor, dels att jag får samma fel på olika datorer och t o m uppkopplad från olika ställen. Medan min son kan hämta som bor ca 5 mil härifrån. Fattar absolut ingenting...

/Benny

Har du provat att ta bort prenumerationen "Unsubscribe" och sedan prenumerera "Subscribe" igen?

/Leif

kOTBadAddressErr = -3150, /* XTI2OSStatus(TBADADDR) A Bad address was specified */

Har du rätt adress? Eller så är det helt enkelt fel hos "leverantören".

Jo, jag har tagit bort prenumerationen och gjort om. Funkade inte.

Och att adressen skulle bli fel vid hämtning via iTunes på tre olika datorer låter helskumt. Och sen att det fungerar hos andra...

Märkligt.

Tack för era svar ändå.

/Benny

Sitter tyvärr bara med en PC här i Växjö - men länken till siten funkar utmärkt - inga problem att spela upp videon.

/Leif

Jag ser nu att jag inte heller kan spela upp avsnitten på hans hemsida. Nån som har lust att testa:

http://www.thebschoolblog.com/

/Benny

Funkar för mig att spela upp i Safari.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...