tanum Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Alla mina podcast hämtningar fungerar utom en. Den jag gillar bäst :-) Det gäller the school blog. Jag får samma fel på båda mina datorer. Har inte provat från något annat ställe. Har någon varit med om nåt liknande? /Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avlskarl Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Fick samma fel under Påskhelgen - i mitt fall gällde det DailyBreakfast från SQPN samt Maccast. Väntade bara ett dygn sedan fungerade dom igen. Så antagligen var det nåt strul med deras server, då andra podcastst landade som normalt i min Mac Mini. /Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanum Posted March 25, 2008 Author Share Posted March 25, 2008 OK. Då har det alltså hänt någon mer. Det märkliga för mig är dels att det varat i flera veckor, dels att jag får samma fel på olika datorer och t o m uppkopplad från olika ställen. Medan min son kan hämta som bor ca 5 mil härifrån. Fattar absolut ingenting... /Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avlskarl Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Har du provat att ta bort prenumerationen "Unsubscribe" och sedan prenumerera "Subscribe" igen? /Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 kOTBadAddressErr = -3150, /* XTI2OSStatus(TBADADDR) A Bad address was specified */ Har du rätt adress? Eller så är det helt enkelt fel hos "leverantören". Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanum Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Jo, jag har tagit bort prenumerationen och gjort om. Funkade inte. Och att adressen skulle bli fel vid hämtning via iTunes på tre olika datorer låter helskumt. Och sen att det fungerar hos andra... Märkligt. Tack för era svar ändå. /Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanum Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Jag ser nu att jag inte heller kan spela upp avsnitten på hans hemsida. Nån som har lust att testa: http://www.thebschoolblog.com/ /Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avlskarl Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Sitter tyvärr bara med en PC här i Växjö - men länken till siten funkar utmärkt - inga problem att spela upp videon. /Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Jag ser nu att jag inte heller kan spela upp avsnitten på hans hemsida. Nån som har lust att testa: http://www.thebschoolblog.com/ /Benny Funkar för mig att spela upp i Safari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanum Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 Tack för hjälpen. Hittade någon som hade haft samma problem och hittade felet i brandväggsinställningarna i sin router. http://www.joenelumal.com/browsers/itunes-...problem-solved/ Jag får söka vidare... /Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.