Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp av extern skärm till Macbook Pro


ohrby

Rekommendera Poster

Hej!

Jag kikar efter en 24" skärm som är tänkt att kopplas till min Macbook Pro då jag sitter hemma och arbetar vid skrivbordet. Efter att ha kollat runt ett tag har jag fallit för denna LG'n, L245WP: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=130045

Har läst en del test av denna men det skulle vara trevligt om någon "Mac människa" kunde uttala sig om min Macbook Pro blir glad tillsammans med denna.

Kommer de att funka bra ihop och kanske en dum fråga, klarar min Macbook Pro av att driva denna. Skärmen ska användas till film (HD), skolarbete, lite bildbehandling samt nått spel då och då.

Är inte så haj på olika typer av paneler men denna P-MVA verka vara bättre än vanliga TN-paneler. Jag gillar även skärmens pris då jag inte känner att jag har råd med en skärm av typ Eizo men ändå vill ha en hyffsat bra skärm. Huvudsaken är iallafall att jag ska känna mig nöjd med mitt köp. Ni får gärna föreslå andra alternativ om ni har några favoriter.

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Eizo Flexscan S2231W (22 tum) för en tid sedan och är supernöjd. Valde mellan den och en annan Eizo 24-tums för ungefär samma pengar. Men 22-tummaren har bättre panel, så jag gick ner två tum. Den vann nyligen ett bildskärmstest i tidningen Kamera & bild och slog ut många dyrare konkurrenter. Jag betalade 5000 inkl moms på Dustin. Billigaste platsen att köpa den på.

 

Använder den till text, bildredigering och grafisk design. Mycket bra grundkalibrering. Har jämfört resultatet med en dyrare hårdvarukalibrerad Eizo Coloredge skärm. Den är hysat snabb så du bör kunna använda den till din filmredigering. Annars är det alltid en paradox mellan en bra skärm för film- och en bra skärm för bildbehandling.

 

EDIT:

Tänk även på att läsa i genom villkoren för döda pixlar. Kan skilja mycket mellan de olika tillverkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv på jakt efter en skärm till min MBP, lånar tråden lite ;)

 

Någon som har erfarenhet av dessa?

 

La Cie 324 24"

 

eller

 

NEC 26" MultiSync 2690

 

Lacien får ju med en kalibrator samt keps, men den andra verkar vara vassare. Har själv bara erfarenhet av ACD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eizo Flexscan S2231W verkar fin men då får man ta och gå ned till 22" vilket jag inte riktigt vet om jag vill. Får kolla vidare lite till efter fler alternativ så länge. Det är alltid en djungel då man ska införskaffa nya datorprylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv en LG194WS till min MacBook och jag är väldigt nöjd, jag vet inte om alla LGs har samma kvalitet, men om de har rekommenderar jag LGn, dessutom är deras priser humana :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...