jnofitness Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Jag behöver hjälp. Jag har en macbook som jag vill använda till en extern lcd, det är en 20 tum benq som fungerade finfint till min macmini tidigare. Jag kan varken plugga in den med öppen skärm eller stängd skärm till macbooken. Felet bli att endera blir båda skärmarna ljusblå eller så ser man skrivbordet på den stora med en ljus hinna samt att allt är låst, alltså som en bild typ skärmdump. jag har provat ändrat upplösning men det fungerar inte. i början lyckades jag ha bägge på så jag kunde styra över musen på den externa, men det blev hackigt och när jag öppnade systeminställningar låser sig bägge skärmarna eller ja det är väl hårddisken som låser sig men det visas ju på skärmen. jag kopplar med en mini dvi till vanlig dvi mellan macbook och extern skärm. någon som vet vad det kan vara för fel. det skumma som jagtycker är att det bli olika hela tiden i bland ljusblå skärm och i bland bild med hinna över osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ytterberg Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Det kan vara glappkontakt, alltså att kabeln eller adaptern är trasig. Det kan också vara skärmen. Det enda sättet att få svar i sådana här situationer är uteslutningsmetoden. Du måste testa skärmen med en annan dator och troligen även datorn med en annan skärm. Sedan kan du gå vidare därifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jnofitness Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 Det kan vara glappkontakt, alltså att kabeln eller adaptern är trasig. Det kan också vara skärmen. Det enda sättet att få svar i sådana här situationer är uteslutningsmetoden. Du måste testa skärmen med en annan dator och troligen även datorn med en annan skärm. Sedan kan du gå vidare därifrån. okej jag ska prova allt detta även kolla upp med macbutiken i gävle på tisdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.