Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Omröstning


woodztream

9/11  

23 medlemmar har röstat

  1. 1. Var 9/11 ett insider-jobb?

    • Ja
      8
    • Nej
      12
    • Dum fråga, jag sväljer allt jag matas med från mainstream-media med hull och hår.
      3


Rekommendera Poster

911 - Störst påverkan, minst undersökt

 

Vi måste var och en kritiskt granska det som medierna presenterar och tvinga fram sanningen om bl a terrorkriget och 11 september. Denna händelse är en av de mest betydande i historien och påverkar oss alla. Maktmissbruk och mediernas partiskhet till makten måste till varje pris klargöras. Ta tillbaka makten. Informera dig nu!

 

Hur kan världens dyraste försvar misslyckas med att skicka upp attackflygplan efter de kapade flygen då detta är rutin?

 

Varför förstördes bevismaterialet från WTC och dessutom utan noggranna undersökningar?

 

Varför hindrade regeringen oberoende utredningar av attentatet trots att den statliga utredningen visat sig vara under all kritik?

 

Hur kunde byggnad nr 7 rasa fast detta höghus inte träffades av något föremål och var ett av de starkaste byggnaderna i världen?

 

Vad hände med alla rapporter från bl a brandmän om multipla explosioner inuti byggnaderna?

 

Varför finns det inga rester efter planet som träffade Pentagon?

 

Hur kan Pentagon bara fått ett hål i väggen?

 

Saxat från vaken.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där om pentagon har vi diskuterat omfattande flera ggr tidigare här, det troliga är att det var ett trafikflygplan och inte ett kapat stridsflygplan som flög in där. Och jo rester finns det gott om på bilderna.

Att de misslyckades skicka upp stridsflygplan var nog helt enkelt inkompetens parad med att ngt liknande inte hänt förut och fantasi är militären inte så gott utrustade med alltid.

Byggnad nr 7, vilken var det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

911 - Störst påverkan, minst undersökt

 

Vi måste var och en kritiskt granska det som medierna presenterar och tvinga fram sanningen om bl a terrorkriget och 11 september. Denna händelse är en av de mest betydande i historien och påverkar oss alla. Maktmissbruk och mediernas partiskhet till makten måste till varje pris klargöras. Ta tillbaka makten. Informera dig nu!

 

Hur kan världens dyraste försvar misslyckas med att skicka upp attackflygplan efter de kapade flygen då detta är rutin?

 

Varför förstördes bevismaterialet från WTC och dessutom utan noggranna undersökningar?

 

Varför hindrade regeringen oberoende utredningar av attentatet trots att den statliga utredningen visat sig vara under all kritik?

 

Hur kunde byggnad nr 7 rasa fast detta höghus inte träffades av något föremål och var ett av de starkaste byggnaderna i världen?

 

Vad hände med alla rapporter från bl a brandmän om multipla explosioner inuti byggnaderna?

 

Varför finns det inga rester efter planet som träffade Pentagon?

 

Hur kan Pentagon bara fått ett hål i väggen?

 

Saxat från vaken.se

 

 

Du får tänka på att all sån fakta är väldigt vinklad, dom som tror att det är nått lurt dom ger inte ut faktan som motbevisar det hela.

 

Jag tar det med en nypa salt och hopas och tror att ingen regering kan vara så dum så dom gör det själva..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs iofs att det finns uppgifter om mystiska telefonsamtal som avbröt alla uppflygningar av stridsplan och det understödjs ju lite grann av verkligheten för det är ju lite konstigt att med så många flygbaser och flygplan de har där att inget enda kom upp i luften, men detta kan vi ju inte kontrollera eller ha någon egentlig uppfattning om sanningshalten av så det är liksom bara att låta bli att fundera på, kommer ju ingen vart med det liksom.

 

Jag väljer alltså att varken tro eller betvivla uppgifterna för med de fakta jag ahr kan jag inte göra någon sanningsanalys whatsoever så jag har ingen uppfattning alls i frågan, det kan va hur som helst med det, en dag kanske någon börjar gräva och får fram några nya fakta så vi kanske får veta sanningen, just nu tror jag bara på det som hänt som vi vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tänka på att all sån fakta är väldigt vinklad, dom som tror att det är nått lurt dom ger inte ut faktan som motbevisar det hela.

 

Jag tar det med en nypa salt och hopas och tror att ingen regering kan vara så dum så dom gör det själva..

 

Haade

 

Det behövs en katalysator för att få igenom det man vill i vissa fall. Tor du själv att en regering som utan problem kan beordra massmord på tio tusentals oskyldiga irakiska (bland andra) barn drar sig för att döda 3.000 av sina egna bara för att få igenom, få stöd för och kunna avancera sin agenda?

 

Läs gärna om detta. Att bränna ner Riksdagshuset var katalysatorn som behövdes för att få igenom sin sjuka ideologi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan börja med att kolla på: http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155

innan ni röstar.

Filmen är väldigt intressant

 

 

Den är verkligen intressant. På vaken.se finns det länkar till torrents på många fler djupgående dokumentärer. Dessa torrent är ej olagliga att hämta hem. De är till för att spridas.

 

Jag hoppas inte att folk svarar i omröstningen med vad de säger på Aktuellt som det ända i ryggsäcken. Man måste lägga ned lite tid på att fördjupa sig och se till andra informationskällor. Jag trodde stenhårt på den officiella versionen i många år tills jag började fördjupa mig och började inse att allt inte kan stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräv fram den gamla tråden om detta. Gräv även fram tråden där vi diskuterar ubåten Kursk. Läs sen på lite om Occam's Razor. Tror ni fortfarande på konspirationsteorierna efter det, ja, då är ni nog bortom räddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Konspirationsteorier kommer alltid finnas....suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar konspirationsteorier. Det finns få saker som är så underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Denna händelse är en av de mest betydande i historien och påverkar oss alla"

 

Anlägger man inte här ett lite väl kort perspektiv?

Jag kan tänka mig att upptäckten av hjulet, skriv- och senare tryckkonsten, krutet, penicillinet etc har påverkat många fler och mycket djupare är de beslut som tagits efter 9/11.

Med detta inte sagt att de inte påverkat och påverkat många men lite perspektiv får man nog ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ack ja, vad vore världen utan konspirationsteorier...

 

Alltså, det vore ju bara idiotiskt om det vore ett insiderjobb, alltså om regeringen hade planlagt det hela, eftersom de genererade ju såna enorma kostnader för USA. Vi snackar astronomiska summor. Dom där husen var dyra. Och varför slå ett så hårt slag mot sin degen ekonomi förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bush & Co. hade sedan länge planerat sin agenda, och för att avancera den så behöver man få med folket. Hur får man med sig folket? Jo man gör dem rädda och arga. För övrigt så blev byggnaderna försäkrade ett par månader innan för otaliga miljarder, så det blev snarare en vinst för herr Silverstein som ägde dem. Det kan du se när han själv säger det i en intervju. Bara att googla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sjuk sak är att allt bevismaterial bara skeppades iväg till Asien och smältes ned innan oberoende experter fick en chans att undersöka. Världshistoriens största undanhållande av bevismaterial.

 

I USA så är i dagsläget mängden människor som misstror den officiella versionen omfattande, och bland dem finns forskare politiker mm. Men det skyltas inte med i media så klart. Media presenterar den bild av världen som makten vill att vi ska se. Det vi ser är en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att många tror på en sak betyder det inte att det blir sanning. Se även http://www.bibeln.se/

 

"The plural of anecdote is not data!" är passande i sammanhanget.

 

Läste du trådarna jag nämnde, förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanningen hade nog kommit fram om inte Raul Castro hade ordnat så att de sammansvurna blev bortförda av utomjordingar! Detta eftersom han ville ta över efter sin bror, Fidel!!!!!!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...