Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gått ner tre kilo på semmeldiet!


Semmelman

Rekommendera Poster

Vägde mig i morse, gått ner tre-fyra kilo sen i julas, ätit semlor nästan varje dag sen nyåret, och inte gjort några andra ändringar i dieten vad jag vet. Undrar hur det nu ska gå när semlorna inte säljs längre?? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Det går kanske uppåt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spännande

dom flesta går ner några kilo efter jul pga den goda julmaten. och för att man sedan övergår till den normala maten.

semlorna kanske inte motsvarar samma energiintag som det du åt under julen och då går du sakta ner.

Men jag vet som sagt inte om du har gått upp under julen.

har du inte det så är det spännande vad som får dig att gå ner. semlor är ju rätt mättande så du kanske inte äter så mycket av annan mat. fett mättar bra(grädden)

 

Många funderingar.

till sist: semlor är mycket gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm wassborg, gick inte upp något tror jag under julhelgen, men åt inte heller så extremt mycket ty jag diggar inte julmat så himla mycket. Men jag tror du kan ha rätt, en semla mättar och stillar eventuellt godis-och-sött-begär så man inte äter en massa kakor eller annat strunt. Fast jag har mer el mindre ganska ofta oxå ätit semla till frukost, börjat dan så, d v s tvärtemot alla kostrådare... Dessutom är en semla i princip som en el två smörgåsar, lite socker enda skillnaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara ett sätt att gå ner i vikt: förbruka mer energi än du tar in. Enkel ekvation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dina egna så har du året runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För lat för. :P

 

Nej det var gott så länge det varade, nu vet jag inte om jag skulle vilja fortsätta så länge till, fram till midsommar som längst kanske. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja där ser man Jochum, får du tag på semlor fram till sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det får jag inte, även Rotas konditori har slutat med året-runt semlor nu för tiden. Har några i kylskåpet för speciella tillfällen endast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det får jag inte, även Rotas konditori har slutat med året-runt semlor nu för tiden. Har några i kylskåpet för speciella tillfällen endast.

låter inte illa ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...