Semmelman Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Vägde mig i morse, gått ner tre-fyra kilo sen i julas, ätit semlor nästan varje dag sen nyåret, och inte gjort några andra ändringar i dieten vad jag vet. Undrar hur det nu ska gå när semlorna inte säljs längre?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
julle_ironrose Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Det går kanske uppåt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wassborg Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 spännande dom flesta går ner några kilo efter jul pga den goda julmaten. och för att man sedan övergår till den normala maten. semlorna kanske inte motsvarar samma energiintag som det du åt under julen och då går du sakta ner. Men jag vet som sagt inte om du har gått upp under julen. har du inte det så är det spännande vad som får dig att gå ner. semlor är ju rätt mättande så du kanske inte äter så mycket av annan mat. fett mättar bra(grädden) Många funderingar. till sist: semlor är mycket gott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 21, 2008 Author Share Posted March 21, 2008 Mm... hoppas inte det, då får jag kanske börja motionera el nåt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 21, 2008 Author Share Posted March 21, 2008 Mm wassborg, gick inte upp något tror jag under julhelgen, men åt inte heller så extremt mycket ty jag diggar inte julmat så himla mycket. Men jag tror du kan ha rätt, en semla mättar och stillar eventuellt godis-och-sött-begär så man inte äter en massa kakor eller annat strunt. Fast jag har mer el mindre ganska ofta oxå ätit semla till frukost, börjat dan så, d v s tvärtemot alla kostrådare... Dessutom är en semla i princip som en el två smörgåsar, lite socker enda skillnaden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jago Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Finns bara ett sätt att gå ner i vikt: förbruka mer energi än du tar in. Enkel ekvation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Gör dina egna så har du året runt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 21, 2008 Author Share Posted March 21, 2008 För lat för. Nej det var gott så länge det varade, nu vet jag inte om jag skulle vilja fortsätta så länge till, fram till midsommar som längst kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wassborg Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Ja där ser man Jochum, får du tag på semlor fram till sommaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 21, 2008 Author Share Posted March 21, 2008 Nej det får jag inte, även Rotas konditori har slutat med året-runt semlor nu för tiden. Har några i kylskåpet för speciella tillfällen endast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Nej det får jag inte, även Rotas konditori har slutat med året-runt semlor nu för tiden. Har några i kylskåpet för speciella tillfällen endast. låter inte illa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trew Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 i Nordpolen? Där kan du ju fått in 300 förr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 22, 2008 Author Share Posted March 22, 2008 De flesta är uppätna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.