Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetoothen på iPhone


Jerry

Rekommendera Poster

Jag får en iPhone den 3:e april och har läst på lite. Nåt som stör mig är att Bluetoothen är så begränsad. Uppenbarligen ska den BT-stacken som sitter i iPhone ha alla stöd som behövs,

men dom är avstängda av Apple.

 

En förklaring verkar vara att om dom hade haft dom tillgängliga så hade dom fått kontraktera annorlunda med AT & T, och att istället begränsa dom och låta det komma via tredjeparts program, eller en framtida software update skulle kunna kringå det. Det är förstås bara en teori.

 

Nån som vet mer om detta? Finna det redan idag nåt tredjeparts variant?

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så finns det inget idag men jag läste någonstans att det är under utveckling, att kunna skicka och ta emot filer med bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Får hoppas att det kommer snart.. Sjukt att det inte finns från början dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju annars ett 3rd party program som kallas "dropcopy" vet ej om det funkar med bluetooth, betvivlar det. men där kan man i alla fall skicka filer och apps till och från andra iphones/ ipod touch om man är i samma trådlösa nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Får hoppas att det kommer snart.. Sjukt att det inte finns från början dock.

 

 

jaja hhåller med 100% det beror ju antagligen på att apple är så jävla rädda för att bli stämda hela tiden. om man hade kunnat skicka filer med den så hade ju det räknats som fildelning och då hade någon stämt skiten ur dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...