Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Hubog

Växla mellan flikar i Safari 3.1

Rekommendera Poster

Varför i h*****e har Apple ändrat kommandot för att växla mellan flikar till cmd+shift+ö/ä???

Innan var det cmd+ö/ä.

Går det att ändra på något sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mig veterligt har det alltid varit cmnd+shift+pil. Åtminstone inte funkat med något annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag inbillar mig också att det funkade med CMD-öä för att växla flikar innan senaste uppdateringen.

Ändras i vilket fall som finfint via Tangentbord&Mus i Systeminställningar under fliken Kortkommandon.

Längst ner i listan finns kortkommandon för program. Finns inte safari med där så lägger man till den (+ knappen som vanligt :) ) o så skriver man bara in "Välj nästa flik" för CMD-ä och "Välj föregående flik" för CMD-ö (man plussar alltså 2 gånger.) Texterna skriv givetvis utan fnuttarna: "

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

cmd + ä/ö funkar för mig i Safari 3.1... Jag kör Tiger - kan det vara nåt i Leopard som spökar?

Redigerad av ugy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tiger här - det funkar som vanligt för mig också, cmd+ö/ä. Det låter som något som kan vara Leopard-relaterat...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ändrat för mig också, hade äpple-ä och äpple-ö förut. hur störande som helst!

tack för tipset om inställningen där.

(ja jag har leopard)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

"Shift+Alt+CMD+8"("cmd+{") för Previous och "Shift+Alt+cmd+9"("cmd+}") för Next i Leopard som standard

Redigerad av Millow

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
"Shift+Alt+CMD+8"("cmd+{") för Previous och "Shift+Alt+cmd+9"("cmd+}") för Next i Leopard som standard

Det räcker med äpple-shift ä/ö.

Men jag lyckas inte ändra menyvalet till nånting i systeminställningar -> tangentbord. oavsett vad jag försöker skriva i kortkommando-rutan så får jag inte skriva det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag inbillar mig också att det funkade med CMD-öä för att växla flikar innan senaste uppdateringen.

Ändras i vilket fall som finfint via Tangentbord&Mus i Systeminställningar under fliken Kortkommandon.

Längst ner i listan finns kortkommandon för program. Finns inte safari med där så lägger man till den (+ knappen som vanligt :) ) o så skriver man bara in "Välj nästa flik" för CMD-ä och "Välj föregående flik" för CMD-ö (man plussar alltså 2 gånger.) Texterna skriv givetvis utan fnuttarna: "

Funkde finfint :ThumbsUp:

Tusen tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det räcker med äpple-shift ä/ö.

Men jag lyckas inte ändra menyvalet till nånting i systeminställningar -> tangentbord. oavsett vad jag försöker skriva i kortkommando-rutan så får jag inte skriva det.

aha, kom på vad jag gjorde för fel, jag trodde jag bara skulle skriva bokstaven ä i rutan, men jag skulle ju trycka äpple-ä i rutan :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...