Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Växla mellan flikar i Safari 3.1


Hubog

Rekommendera Poster

Varför i h*****e har Apple ändrat kommandot för att växla mellan flikar till cmd+shift+ö/ä???

Innan var det cmd+ö/ä.

 

Går det att ändra på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mig veterligt har det alltid varit cmnd+shift+pil. Åtminstone inte funkat med något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inbillar mig också att det funkade med CMD-öä för att växla flikar innan senaste uppdateringen.

 

Ändras i vilket fall som finfint via Tangentbord&Mus i Systeminställningar under fliken Kortkommandon.

 

Längst ner i listan finns kortkommandon för program. Finns inte safari med där så lägger man till den (+ knappen som vanligt :) ) o så skriver man bara in "Välj nästa flik" för CMD-ä och "Välj föregående flik" för CMD-ö (man plussar alltså 2 gånger.) Texterna skriv givetvis utan fnuttarna: "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cmd + ä/ö funkar för mig i Safari 3.1... Jag kör Tiger - kan det vara nåt i Leopard som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiger här - det funkar som vanligt för mig också, cmd+ö/ä. Det låter som något som kan vara Leopard-relaterat...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat för mig också, hade äpple-ä och äpple-ö förut. hur störande som helst!

tack för tipset om inställningen där.

 

(ja jag har leopard)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Shift+Alt+CMD+8"("cmd+{") för Previous och "Shift+Alt+cmd+9"("cmd+}") för Next i Leopard som standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Shift+Alt+CMD+8"("cmd+{") för Previous och "Shift+Alt+cmd+9"("cmd+}") för Next i Leopard som standard

Det räcker med äpple-shift ä/ö.

 

Men jag lyckas inte ändra menyvalet till nånting i systeminställningar -> tangentbord. oavsett vad jag försöker skriva i kortkommando-rutan så får jag inte skriva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inbillar mig också att det funkade med CMD-öä för att växla flikar innan senaste uppdateringen.

 

Ändras i vilket fall som finfint via Tangentbord&Mus i Systeminställningar under fliken Kortkommandon.

 

Längst ner i listan finns kortkommandon för program. Finns inte safari med där så lägger man till den (+ knappen som vanligt :) ) o så skriver man bara in "Välj nästa flik" för CMD-ä och "Välj föregående flik" för CMD-ö (man plussar alltså 2 gånger.) Texterna skriv givetvis utan fnuttarna: "

Funkde finfint :ThumbsUp:

Tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med äpple-shift ä/ö.

 

Men jag lyckas inte ändra menyvalet till nånting i systeminställningar -> tangentbord. oavsett vad jag försöker skriva i kortkommando-rutan så får jag inte skriva det.

aha, kom på vad jag gjorde för fel, jag trodde jag bara skulle skriva bokstaven ä i rutan, men jag skulle ju trycka äpple-ä i rutan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...