Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook bootcamp vista, hjälp?


Salocin

Rekommendera Poster

Jag har nu installerat Vista Ultimate till min macbook pro. Gorde det genom bootcamp.

 

Nu till problemet: Min Leopard oxs funkar alldeles utmärk som förr MEN Vistan hittar inte mitt grafikkort och det upptäckte jag när jag skulle installera drivrutiner. Gick in på enhetshanteraren och det visar bara kortet som sitter i moderkortet(VGA nåt.. tror jag) ingenstans hittar jag mitt ATI x1900. Har läst runt lite och folk sa nånting om BIOS, men grejen är, jag vet inte ens hur man kommer inte på BIOS på en bootcampad vista.

 

Om nån så borde ju ni här kunde hjälpa mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu installerat Vista Ultimate till min macbook pro. Gorde det genom bootcamp.

 

Nu till problemet: Min Leopard oxs funkar alldeles utmärk som förr MEN Vistan hittar inte mitt grafikkort och det upptäckte jag när jag skulle installera drivrutiner. Gick in på enhetshanteraren och det visar bara kortet som sitter i moderkortet(VGA nåt.. tror jag) ingenstans hittar jag mitt ATI x1900. Har läst runt lite och folk sa nånting om BIOS, men grejen är, jag vet inte ens hur man kommer inte på BIOS på en bootcampad vista.

 

Om nån så borde ju ni här kunde hjälpa mig =)

 

Kanske dum fråga, men du vet att du ska använda ditt Mac OS X CD skiva för att installera drivrutiner när du är inne på windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...