finn_timpa Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Hej, Har en ipod nano 2G som skall installeras pa en iMac PPC G3 (768 Mb RAM, 40 Gb HD). Har forstatt att det kravs OS ver 10.3.9. Hur ar det med iTunes? Nagra tips pa hur jag bast gar till vaga for att uppgradera iMac:en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Hej, Har en ipod nano 2G som skall installeras pa en iMac PPC G3 (768 Mb RAM, 40 Gb HD). Har forstatt att det kravs OS ver 10.3.9. Hur ar det med iTunes? Nagra tips pa hur jag bast gar till vaga for att uppgradera iMac:en? Senaste iTunes ska funka med Nano 2nd Generation, det är ingen gammal iPod. Har du Panther? Link to comment Share on other sites More sharing options...
finn_timpa Posted March 20, 2008 Author Share Posted March 20, 2008 Hej o tack! Forstar att det kravs minst Mac OS X 10.3.9 och iTunes 7 for en iPod nano 2nd generation. Emellertid ar det inte min dator el ipod. Dessutom ar den skottsk o befinner sig i Skottland, darav att jag inte anvander a,a,o. Har inte Panther (10.3), men funderar pa om jag skall installera 10.3 pa datorn och sedan uppgradera till 10.3.9. Ar det gorligt att uppgradera en iMac PPC G3 (600 Mhz, 768 Mb RAM, 40 Gb HD) till 10.3.9? Kanske ga direkt till 10.4 el tom 10.5? Det vardefulla pa datorn ar musik m massa spellistor (generade/lagrade i iTunes 2). Hur far man over dessa pa ett smidigt satt till ett nytt OS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.