Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS-konversationer hamnar inte på rätt ställe


FarmerBoY

Rekommendera Poster

Har lite problem med sms på min iPhone 1.1.3.

När jag skriver sms till en kontakt t.ex. "Adam Eriksson" så hamnar det i en konversationsruta med hans namn i inkorgen.

När han sedan svarar så står det "nytt sms från Adam Eriksson" samt det han skrivit, men när jag väljer svara (eller stäng) så kommer hans svar i en ny konversationsruta som istället för namn presenteras med telefonnumret, trots att han finns i mina kontakter.

 

Om någon sms:ar mig först och jag svarar hamnar allting däremot rätt.

 

Någon som upplevt samma problem och har en lösning?

 

PS. Adam Eriksson är bara ett exempel, det är likadant oavsett vem som svarar. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattar det hela rätt, så har det nog med att göra att iPhonen inte kan koppla ihop +46 och 070 nummer. Den tror alltså att det är två olika nummer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova installera swephone grejjen för nummerna. Kommer inte ihåg vad den heter dessvärre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem som "Farmerboy". Jag har ännu inte löst problemet, men jag lutar också åt att det är nummer den inte känner igen - alltså inte kan sära på +46 eller 070. Precis som "Ruergård" skriver.

 

Ska tilläggas att jag har alla Swephone-grejjer installerat, och kör också 1.1.3.

 

Jag ska börja nu att formatera om vissa nummer i min telefonbok till +46 och se om det hjälper.

 

Är det fler som har lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också alla swephone-grejor, så det kan inte vara det.

Jag har inga +46 i min adressbok.

 

Och det förklarar ändå inte varför det hamnar rätt om de skickar först. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara så enkelt att det handlar om att telefonen inte är anpassad för sverige, är ju trots allt crackad. Kanske går det inte att lösa, men störigt är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara så enkelt att det handlar om att telefonen inte är anpassad för sverige, är ju trots allt crackad. Kanske går det inte att lösa, men störigt är det iaf.

 

För mig fungerade det efter att jag gjort om alla nummer till +46 och installerat SwePhone. :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerade det efter att jag gjort om alla nummer till +46 och installerat SwePhone. :sorry:

Hm ok. Usch, jag hatar att ha +46, ser så fult ut och är krångligare att läsa av.

Men det borde väl i så fall lösa problemet eftersom jag redan har swephone installerat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara värdelöst att ha utan landskod när man är utomlands!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, förvisso, men jag reser inte så ofta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...