Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 3.1 - nu ännu snabbare


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

WebKit nightly build är nu uppe i 93/100 i Acid3 testet, något att se fram emot härnäst alltså, webbläsaren som följer webbstandarder perfekt. B)

mysko, jag är helt säker på att jag har senaste WebKit, och fick bara 91 idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Bilder laddar ner superlångsamt nu efter uppdateringen.

jäkla trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder laddar ner superlångsamt nu efter uppdateringen.

jäkla trist.

Prova med att förnya DHCP-tilldelningen.

Jag tycker att det även hjälper att använda DNS-servrar med de största listorna, hos Telia (om du nu använder någon annan ISP).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag blir så sjukt irriterad på gällande MAC och OSX. Kalla mig för bakåtsträvare eller vad som helst... men varför ska man ändra på kommandon som fungerar! I nya versionen av safari bläddrar man framåt och bakåt i historiken genom "äpple ö/ä" och om man ska växla mellan flikar ska man trycka "äpple, shift ö/ä". "Äpple <-/->" fungerar ju fortfarande.

 

Har precis skaffat MacBook Air, där de envisats med att byta placering på ljud, widget-knappar osv på tangentbordet jämtemot tidigare MacBook versionen. Jag som trodde att Apple gjorde rätt från början!

 

Det går i och för sig oftast att rätta till dessa kommandon i "systeminställningar"... Tur dä´ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick förnya mitt Bank-ID annars tuffar det på som bara den

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förnyad DHCP-tilldelningen.

det blev mycket bättre om än inte lika bra som innan uppdateringen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag blir så sjukt irriterad på gällande MAC och OSX. Kalla mig för bakåtsträvare eller vad som helst... men varför ska man ändra på kommandon som fungerar! I nya versionen av safari bläddrar man framåt och bakåt i historiken genom "äpple ö/ä" och om man ska växla mellan flikar ska man trycka "äpple, shift ö/ä". "Äpple <-/->" fungerar ju fortfarande.

 

Har precis skaffat MacBook Air, där de envisats med att byta placering på ljud, widget-knappar osv på tangentbordet jämtemot tidigare MacBook versionen. Jag som trodde att Apple gjorde rätt från början!

 

Håller med.

 

Är fortfarande sur över att Kommando-N inte skapar ny mapp utan istället öppnar ett nytt Finder-fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon anledning att byta bort Firefox mot Safari förutom att det är Apple som står bakom Safari?
Safari är enormt mycket effektivare vad det gäller javaskript. Och en bra bit snyggare tycker jag. Men man får väl se hur Firefox 3 blir, ska ju vara ordentligt förbättrad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på Aftonbladet och så rasade Safari 3.1

 

post-113-1205913948_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pithhelmet fungerar inte med 3.1. Det borde jag kunnat lista ut. Nu blir det till att ta reda på hur man nedgraderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pithhelmet fungerar inte med 3.1. Det borde jag kunnat lista ut. Nu blir det till att ta reda på hur man nedgraderar.

 

 

Skulle tro att om du har en backup med 3.04 på, så har jag för mig att det funkade att dra ut den nyare Safarin och sedan lägga in den äldre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass. Tom Firefox 3 betan fungerar bättre och ser bättre ut. Gör om gör rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Var inne på Aftonbladet och så rasade Safari 3.1

 

post-113-1205913948_thumb.jpg

 

 

Det där brukar vara problem med annonserna och det kan hjälpa att radera cookies från annonsservrar.

 

Jag önskar att Apple kunde hitta något sätt så att Flash Player kördes i sin egen minnesarea och kunde krascha och starta om utan att dra med sig Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas: Samma med Firefox 3 betan jag kör. Kraschar på Aftonbladet. Det är mest troligt flash som är boven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 1passworld (aut inlogg progr) har lagt av att funka efter uppdat? :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya versionen av Safari kan inte länka till sidor som skrivs i t.ex. Forumet eller

när jag vill skriv ut från tidningar och SVT osv.

 

Jag har gått tillbaka till den tidigare versionen nu och då är allt bra.

 

Audio Hijack fungertar som den skall nu efter uppgradering till 2.8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en del problem i Safari 3.1 rapporterar MacFixit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här WebKit Nightly Build som en del snackar om? Tankade hem det, men sen då? Ersätter det Safari eller vad då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en del problem i Safari 3.1 rapporterar MacFixit

 

Jag kollade upp detta, men jag får nog vänta till det dyker upp en ny version av

"PithHelmet + SIMBL - paketet", för jag av-installerade detta då det kom upp en varning,

då jag installerade den nya versionen av Safari.

 

Då jag nu försöker att installera "PithHelmet + SIMBL - paketet", så får jag svaret

att det inte är kompatibelt, även om jag skickat den nya Safarin i papperskorgen och tömt den.

 

Det är nog bara att köra med den tidigare versionen, om det nu inte finns något man kan ta bort ur datorn, så att man kan göra om denna installation av "PithHelmet + SIMBL - paketet"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som har strul med att skriva mail via gmail i nya safari? Safari byter fält hej vilt hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp detta, men jag får nog vänta till det dyker upp en ny version av

"PithHelmet + SIMBL - paketet", för jag av-installerade detta då det kom upp en varning,

då jag installerade den nya versionen av Safari.

 

Då jag nu försöker att installera "PithHelmet + SIMBL - paketet", så får jag svaret

att det inte är kompatibelt, även om jag skickat den nya Safarin i papperskorgen och tömt den.

 

Det är nog bara att köra med den tidigare versionen, om det nu inte finns något man kan ta bort ur datorn, så att man kan göra om denna installation av "PithHelmet + SIMBL - paketet"?

 

Finns en fix på MacFixit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en fix på MacFixit

 

 

För att man skall kunna använda detta så måste väl programvaran vara installerad,

vilket jag inte kan göra, utan får svaret att den inte är kompatibel.

"PithHelmet + SIMBL - paketet"

 

Det finns reser kvar av den nya versionen (Safari) som hindrar att jag kan installera

om detta, "PithHelmet + SIMBL - paketet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från Nederländerna, när jag starta upp datorn var det en massa uppdateringar som poppa upp bl.a Safari, installerade den o det verkar funka fint fast har ett litet problem text stilen verkar ha ändrat sig till någon konstig stil, så jag undrar vilken text stil som jag ska använda för att få den att bli normal

post-23342-1206118707.png

 

post-23342-1206118712_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett litet problem text stilen verkar ha ändrat sig till någon konstig stil, så jag undrar vilken text stil som jag ska använda för att få den att bli normal

 

post-23342-1206118712_thumb.png

 

Prova till att börja med att minska på storleken 16 till 12 och

i nästa ruta har jag Typsnittet Courier 13 om det nu har någon betydelse.

 

Detta meddelande fick du väl som e-post, vilka typsnitt har du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...