Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 3.1 - nu ännu snabbare


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Installerat

post-113-1205847143_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Safari är världens bästa webbläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nu även i Programuppdatering..

post-113-1205848502_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker ingen skillnad i hastighet… :huh:

 

 

Du måste "tro" lite mer ;)

 

 

Märker heller ingen skillnad om jag ska vara uppriktig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta sitter i ordentliga optimeringar i hur WebKit kör javascript, där är det snabbt som attan.

 

Störs mest av att det nya Safari-skalet, applikationen vi klickar på i Dock för att surfa, inte längre tolkar och använder "hacks" som WebKitInitialTimedLayoutDelay och DebugUsePieProgressIndicator, har därför en kopia av Safari 3.0.4 undansparad och kopierade den till /Program.

 

Det fungerar nu som vanligt igen men inget jag vill rekommendera.

Pang och sidan far upp på någon tiondel i de flesta fall. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WebKit nightly build är nu uppe i 93/100 i Acid3 testet, något att se fram emot härnäst alltså, webbläsaren som följer webbstandarder perfekt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

GAWDDD!

Säg inte att man bytt kortkommando från CMD-Ö/Ä till Shift-CMD-Ö/Ä för att växla flik och tvärtom för att bläddra mellan besökta sidor...

Det måste vara någon inställning jag inte kommer åt, eller?!

 

Snälla, rädda tillbaka mina invanda kortkommandon!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Oj! Det blev rejält snabbare. Iofs rensade jag cookies innan jag installerade vilket kan ha bidragit. Gamla ruttna kakor kan ha lite ondsint effekt på surfandet. Särskilt på annonstunga sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker ingenting i farten.

Den nya versionen tycker inte om "SIMBL-0.8.2 2",

så den laddades inte upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick bara 74 ?? vad kan det vara för fel?

Inget fel, WebKit från nightly builds är något färskare bara.

Acid3 är ett nytt test och det kan ta ett tag för Dave Hyatt & co att få till helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

För att märka skillnaden i hastighet kan det behövas ett snabbt bredband. Att ladda Aftonbladet för mig snäpper till redan inom en sekund och inom totalt 3 sekunder har alla annonser laddats. Innan 3.1 var det kanske 2-3 s väntan innan något syntes öht och totalt 5-6 sekunder innan allt var klart.

 

Total mängd data från Aftonbladet är cirka 2 megabyte enligt Aktivitetskontroll. Sitter man på exempelvis 2 megabits bredband tar det cirka 10 sekunder att ladda ned allt och då är det sak samma om Safari renderar sidan på 5 eller 3 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att öppna länkar efter uppdateringen till den nya Safari?

jag klickar men det händer inget väldigt frustrerande.

 

Är tvungen att högerklick och "öppna länk i ny flik"

 

Sedan är det google funktionen i Safari, när jag söker något och trycker ⌘ + länken, så öppnas den i samma sida stället för i en ny flik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt aldrig fastnat för Safari, använder Mozilla Firefox och det är favoriten ännu.

 

Finns det någon anledning att byta bort Firefox mot Safari förutom att det är Apple som står bakom Safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade SIMBL (det som den nya versionen inte godtog)

och då laddar Safari snabbare ner sidan på Aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh gosh. Jag har sett fram emot den här ett tag.

Bara att uppdatera OSX till 10.4.11 och sen köra då. Trist att jag är så seg på uppdateringarna. :(

Blä. Som det är just nu när jag skriver så har jag skrivit klart innan texten är framme. >.<

 

See you later, safari-style! >D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Har faktiskt aldrig fastnat för Safari, använder Mozilla Firefox och det är favoriten ännu.

 

Finns det någon anledning att byta bort Firefox mot Safari förutom att det är Apple som står bakom Safari?

 

Safari är

 

-Snabbare

 

-Grymt mycket snyggare

 

-Har bra integration med OS X

 

-Lättanvänt

 

 

Firefox under Mac förstår jag överhuvudtaget inte varför man plågar sig själv med. Det är ju hiskeligt fult och långtsamt. Usch! Däremot är det PC-världens bästa webbläsare, efter Opera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att öppna länkar efter uppdateringen till den nya Safari?

jag klickar men det händer inget väldigt frustrerande.

 

Är tvungen att högerklick och "öppna länk i ny flik"

 

Händer mig med. Tror jag har kommit fram till att det är sidor som öppnar länkar medhjälp utav javascript som felen uppstår på. Klarar inte av detta problem med webbsidorna, finns det något sätt att downgradera till 3.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kollade väl hos MacFixit?

 

post-113-1205874845.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...