Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sortera händelser i iPhoto


FredrikBergstrom

Rekommendera Poster

FredrikBergstrom

Hej,

 

finns det någon som kan svara på om det går att sortera redan skapade händelser efter t.ex. namn, datum, stolek eller annat? Jag vill alltså inte sortera bilder, jag vill sortera de händer som redan finns när jag klickar på "Händelser" i listan till vänster.

 

Som det är nu ligger de i den ordning man har skapat dem och det går att manuellt ordna dem. Då jag tidigare har sorterat bilder i mappar med namnet "åå-mm-dd beskrivning" har jag alltid kunnat sortera efter datum lätt i Finder/Explorer. Nu, efter att ha importerat alla mappar och skapat en händelse för innehållet i varje mapp, ligger de blandade med sig själva och de händelser som inte har "åå-mm-dd" som namn.

 

Mvh

Fredrik Bergström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Okej det blir lätt så här när man sitter uppe sent, såg "Sortera händelser" under Innehållsmenyn nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för att du hittade det, för jag har suttit och sorterat manuellt i mitt ganska lilla förråd av bilder :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

haha. tack för hjälpen. varit mäkta irriterad över att jag inte kunnat sortera enligt datum innan. Att man är så blind :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det går att sortera/skapa händelser i flera nivåer?

Exempelvis skulle det vara fint om man kunde ha en händelse för universitetet men olika års kräftskivor som händelser under händelsen <universitetet>.

 

Jag har letat efter en lösning utan att hitta svar men jag vill helst inte lämna iphoto eftersom det är så ruggigt snyggt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det går att sortera/skapa händelser i flera nivåer?

Exempelvis skulle det vara fint om man kunde ha en händelse för universitetet men olika års kräftskivor som händelser under händelsen <universitetet>.

 

Jag har letat efter en lösning utan att hitta svar men jag vill helst inte lämna iphoto eftersom det är så ruggigt snyggt...

Händelser vet jag inte, men du kan skapa album. Album kan du lägga i mappar.

Du kan ha samma bilder i många olika album utan att bilderna tar mer plats på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...