Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Ballmer sågar Macbook Air


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

INTE ALLS! Ingenstans i Apples reklar angiper man Microsoft eller någon hårdvarutillverkare utan "slaget" står mellan Mac och PC Ungefär som när jag var liten och vi slogs om bakhjulsdrift eller framhjulsdrift var bättre..... Sen förstår inte jag hur man kan jämställa reklam med vad en företagsledare säger..... det är två olika universum kära nån!

 

Jahaaaa...man angriper inte operativsystemet Windows i reklamerna? Åh fan. Måste inbillat mig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar
^Dyrare än vad? Vad svamlar du om? MS säljer väl inte bilar?

 

Skickligt att missa poängen. Då tar vi den en gång till. Air saknar några saker. En cabb saknar några saker. Båda är dyrare än den vanliga modellen. Men båda har ett speciellt användningsområde. Det är ju lika korkat att angripa Airs brist på onventionella detaljer som en cabriolets brist på konventionella detaljer. Men det är just det som är grejjen. Vill man inte ha den så slipper man ju..... Skulle SAAB envisas med att bara tillverka Cabbar skulle man ju undra, liksom om alla bärara Macar skulle utrustas, eller avrustas som Air skulle man ju undra. Det är ju så enkelt.... :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan..det här med att blint försvara ALLT som Jobs och Apple gör.

 

Kan vi enas om att Apple visst angriper Windows i sina reklamer?

 

Kan vi enas om att Ballmer inte tog med sig en MBA ut på scen och påstod att den var skit?

(Han fick frågan vad HAN tyckte om den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaaaa...man angriper inte operativsystemet Windows i reklamerna? Åh fan. Måste inbillat mig det.

 

På ett sätt är det naturligt vis så. Men eftersom Mac är hårvara + mjukvara medan MS är bara mjukvara så går det inte att göra en rak jämförelse. I så fall borde HP, Dell mm vara förbannade för att man angriper dem också eftersom de är den andra halvan i PC. Detta är bagatellartat om Apple gör en reklamfilm jämfört med vad en VD står och säger.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan..det här med att blint försvara ALLT som Jobs och Apple gör.

 

Kan vi enas om att Apple visst angriper Windows i sina reklamer?

 

Kan vi enas om att Ballmer inte tog med sig en MBA ut på scen och påstod att den var skit?

(Han fick frågan vad HAN tyckte om den)

 

jag håller med om angripandet

 

det andra måste du ju dock hålla med om att han gör en felaktig jämförelse som säger att air är sämre för att den inte har någon optisk enhet o.s.v

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte Gay Skavasaki Apple-anställd tidigare? En Apple evangelist?

En nypa skepticism är alltså sunt, även när det är en f.d. Apple anställd vi borde vara det mot.

 

Om jag skulle intervjua Ballmer så skulle det inte vara speciellt svårt att förutsäga vad Ballmer skulle säga, och med tanke på hur han trampat i klaveret tidigare med grovt felaktiga förutsägelser om iPhone tidigare så kanske syftet var just att få Ballmer att trampa fel igen? Att misskreditera Microsoft? Smart marknadsföring från Apple-sidan igen? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han var anställd tidigare lär det ju inte vara marknadsföring från apples sida, de lär ju inte ringt och bett honom direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan..det här med att blint försvara ALLT som Jobs och Apple gör.

 

Kan vi enas om att Apple visst angriper Windows i sina reklamer?

 

Kan vi enas om att Ballmer inte tog med sig en MBA ut på scen och påstod att den var skit?

(Han fick frågan vad HAN tyckte om den)

 

Jag försvarar inte allt som Jobs och Apple gör. Apple angriper indirekt Windows i reklamen. Jag tycker att Apple har gjort ett dåligt jobb med den nya serien iMacar. De har varit dåliga på Macbookens kvalitet. De har skickat väl klen hårdvara med Minimacen. Leopard är buggigt som Mac aldrig har varit. Jag vill inte ha en Air för jag saknar vissa saker. Men jag gillar Apple som företag, Jobs som ledare, jag gillar linjen man har och det ska mycket till innan jag byter. Jag tycker vissa är väl Win-ögda och pc-impregnerade för att stå ut med att man kan gilla Apple lite grann och se det positiva i saker och ting... :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med om angripandet

 

det andra måste du ju dock hålla med om att han gör en felaktig jämförelse som säger att air är sämre för att den inte har någon optisk enhet o.s.v

 

Jo det håller jag med om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte Gay Skavasaki Apple-anställd tidigare? En Apple evangelist?

En nypa skepticism är alltså sunt, även när det är en f.d. Apple anställd vi borde vara det mot.

 

Oj det där var sjukt oväntat från dig Mikael. :)

 

Inget illa ment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker vissa är väl Win-ögda och pc-impregnerade för att stå ut med att man kan gilla Apple lite grann och se det positiva i saker och ting... :respekt:

 

Fair enough, den där piken måste ju vara min och ärligt talat så stämmer det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough, den där piken måste ju vara min och ärligt talat så stämmer det inte.

 

men Ardrí, du har faktiskt varit ganska duktig på att vara anti-apple när för många går med och att hylla microsoft när andra sågar ;)

 

antingen så stämmer piken eller så gillar du bara att gå mot oss andra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough, den där piken måste ju vara min och ärligt talat så stämmer det inte.

 

Det är en ungefärlig bild jag fått av dig efter att ha läst många av dina insändare ( fast lite tillspetsat........) :borstatanderna: Så fort denna tråden började så var du där och puttrade i skuggorna färdig att slå till om någon skulle gilla Apple för mycket.... som i många andra trådar om Mac och PC...... :donjuan: Erkänn! Du är en PC-polis!!!! :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finn inget större behov för den målgruppen, jag känner ingen med laptop som använder sin optiska enhet till mer än installera program.
Du känner inte mig ;) men jag har behövt använda min optiska enhet på min macbook så sent sm för två dagar sedan för att visa upp en filmsnutt på en föreläsning, som jag hade fått av min arbetsgivare.

 

Hade jag haft en MBA så hade jag troligen haft den på datorn istället, innan föreläsningen, eller på en usb-sticka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men Ardrí, du har faktiskt varit ganska duktig på att vara anti-apple när för många går med och att hylla microsoft när andra sågar ;)

 

antingen så stämmer piken eller så gillar du bara att gå mot oss andra :P

 

Jag gillar INTE Jobs, jag gillar INTE företaget Apple(Eller jag bryr mig inte riktigt rättare sagt), gillar INTE Apples hårdvara(haft mycket dåliga erfarenheter) men älskar operativsystemet. Så är det.

 

 

Det är en ungefärlig bild jag fått av dig efter att ha läst många av dina insändare ( fast lite tillspetsat........) :borstatanderna: Så fort denna tråden började så var du där och puttrade i skuggorna färdig att slå till om någon skulle gilla Apple för mycket.... som i många andra trådar om Mac och PC...... :donjuan: Erkänn! Du är en PC-polis!!!! :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

 

Nja, det handlar inte alls om att folk gillar Apple, det handlar om att folk helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple, varför bryr jag mig? Jo för att jag hänger ganska mycket på det här forumet, jag tycker det blir tröttsamt att läsa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blade Runner

Det kan inte vara lätt när det är svårt... ?!

 

lolcp8.gif

 

Edit:

 

Jag gillar INTE Jobs, jag gillar INTE företaget Apple(Eller jag bryr mig inte riktigt rättare sagt), gillar INTE Apples hårdvara(haft mycket dåliga erfarenheter) men älskar operativsystemet. Så är det.

 

Nja, det handlar inte alls om att folk gillar Apple, det handlar om att folk helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple, varför bryr jag mig? Jo för att jag hänger ganska mycket på det här forumet, jag tycker det blir tröttsamt att läsa det.

 

Eftersom du inte gillar Apple som företag, deras hårdvara samt är trött på att folk enligt dig helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple så undrar jag vad du gör på detta forumet? Att du gillar operativsystemet borde inte hålla dig kvar?!

 

Jag gillar inte Microsoft som företag, deras hårdvara samt mjukvara. Jag gillar inget alls med företaget. Inte ser du mig skriva eller ens besöka ett Microsoftforum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du känner inte mig ;) men jag har behövt använda min optiska enhet på min macbook så sent sm för två dagar sedan för att visa upp en filmsnutt på en föreläsning, som jag hade fått av min arbetsgivare.

 

Hade jag haft en MBA så hade jag troligen haft den på datorn istället, innan föreläsningen, eller på en usb-sticka.

 

Snackade med bl.a. några på farsans företag om det här för några veckor sedan.

De kör tydligen allt på usb-minne fast att deras datorer har optiska enheter, lättare att bara backupa det man har på minnet och sen slänga in nytt istället för att lagra massvis med skivor och köpa in nya (även om kostnaden inte är stort för ett stort företag).

Det som enligt mig var mest intressant var att istortsett alla företag hade gått över till usb-minnen så även mellan företagen gav man hellre usb-minne med pdf'er, presentationer och dylikt än en skiva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det där var sjukt oväntat från dig Mikael. :)

 

Inget illa ment.

Din kommentar var däremot väntad (inget illa menat här heller).

Vad jag egentligen ville få fram är varför Guy Kawasaki frågade som han gjorde. Kanske han hade en egen agenda där. I så fall vad? Skulle kanske kunna bli en ännu mer intressant story.

 

Det kan bli ganska tröttsamt med alla dessa Mac vs PC debatter och artiklar. Något som gräver lite djupare och finner det som bubblar under ytan skulle kunna vara betydligt mer intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det handlar inte alls om att folk gillar Apple, det handlar om att folk helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple, varför bryr jag mig? Jo för att jag hänger ganska mycket på det här forumet, jag tycker det blir tröttsamt att läsa det.

 

det är ju ganska mycket generalliserande...som när de flesta windows-människor skriker ut att alla macanvändare är mactalibaner...

 

agget mot microsoft inom mac-kretsen är ofta för stort, ja, det håller jag med dig om

agget mot mac inom microsoft-användarna är dock större (men det hör inte riktigt till diskussionen)

 

Varför kan inte folk gilla flera sidor?

jag älskar apples produkter och mjukvara

jag älskar linux i mångt och mycket, inte värsta hacken men det sker intressant utveckling

jag tycker windows 2000 och windows vista är helt okej operativsystem, bortsett från att man måste utöva virusbekämpning, jag har dock aldrig fått varken virus, trojaner eller bluescreen och jag har suttit med windows varje dag sen 94 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med bl.a. några på farsans företag om det här för några veckor sedan.

De kör tydligen allt på usb-minne fast att deras datorer har optiska enheter, lättare att bara backupa det man har på minnet och sen slänga in nytt istället för att lagra massvis med skivor och köpa in nya (även om kostnaden inte är stort för ett stort företag).

Det som enligt mig var mest intressant var att istortsett alla företag hade gått över till usb-minnen så även mellan företagen gav man hellre usb-minne med pdf'er, presentationer och dylikt än en skiva...

Ja, det här köper jag helt, helt enkelt för att det är klokt.

Gör likadant för att transportera data t.ex. när jag utvecklar hemsidor åt andra.

 

DVD är på väg ut och ersättas av Blu-ray, OCH är långsamt och klumpigt jämfört med elektronisk lagring som flash. Jag skulle inte ens våga slå vad om att Blu-ray blir en sådan stor hit med hård konkurrens från virtuella HD på nätet och USB-minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kommentar var däremot väntad (inget illa menat här heller).

Vad jag egentligen ville få fram är varför Guy Kawasaki frågade som han gjorde. Kanske han hade en egen agenda där. I så fall vad? Skulle kanske kunna bli en ännu mer intressant story.

 

Det kan bli ganska tröttsamt med alla dessa Mac vs PC debatter och artiklar. Något som gräver lite djupare och finner det som bubblar under ytan skulle kunna vara betydligt mer intressant.

 

Men det är väl så helt enkelt, om man provocerar Ballmer så flippar han ur. Precis som det berömda skrattet efter iPhonefrågan. Han är osmidig helt enkelt. Egentligen är jag ointresserad av Ballmer och Kawasaki men jag tycker det är intressant att diskutera hårdvaran. Utan biljämförelser dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju ganska mycket generalliserande...som när de flesta windows-människor skriker ut att alla macanvändare är mactalibaner...

 

agget mot microsoft inom mac-kretsen är ofta för stort, ja, det håller jag med dig om

agget mot mac inom microsoft-användarna är dock större (men det hör inte riktigt till diskussionen)

 

Varför kan inte folk gilla flera sidor?

jag älskar apples produkter och mjukvara

jag älskar linux i mångt och mycket, inte värsta hacken men det sker intressant utveckling

jag tycker windows 2000 och windows vista är helt okej operativsystem, bortsett från att man måste utöva virusbekämpning, jag har dock aldrig fått varken virus, trojaner eller bluescreen och jag har suttit med windows varje dag sen 94 ;)

 

Menade inte att generalisera. Hålller med om det du säger och fortsätter att plocka det bästa från båda världarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar INTE Jobs, jag gillar INTE företaget Apple(Eller jag bryr mig inte riktigt rättare sagt), gillar INTE Apples hårdvara(haft mycket dåliga erfarenheter) men älskar operativsystemet. Så är det.

Nja, det handlar inte alls om att folk gillar Apple, det handlar om att folk helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple, varför bryr jag mig? Jo för att jag hänger ganska mycket på det här forumet, jag tycker det blir tröttsamt att läsa det.

 

 

Eftersom du inte gillar Apple som företag, deras hårdvara samt är trött på att folk enligt dig helt blint rackar ner på sånt som inte är Apple så undrar jag vad du gör på detta forumet? Att du gillar operativsystemet borde inte hålla dig kvar?!

 

Jag gillar inte Microsoft som företag, deras hårdvara samt mjukvara. Jag gillar inget alls med företaget. Inte ser du mig skriva eller ens besöka ett Microsoftforum...

 

 

Får jag vara kvar? Snälla?(!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blade Runner
Får jag vara kvar? Snälla?(!)

 

Är inte en fråga om du får vara kvar. Frågan är vad du gör här eftersom vi alla(?) är så jobbiga samt att du inte gillar Apple som företag eller deras hårdvara. Du påstår detta i varje fall. Konstigt att du huserar på ett Macforum då.

 

Edit: Den enda som är jobbig är du som "spambumpar" varenda tråd du skriver i med dina "inlägg-på-inlägg". Vet du vad knappen redigera är till för? Bra, använd den då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...