Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Ballmer sågar Macbook Air


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Orkar någon över huvud taget bry sig om vad karl'n tycker?? Vaddå DVD på en flygresa? Har han inte ens lärt sig att spara saker på själva datorn............?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju knappast målgruppen, den är ingen familjedator.

den är för resande businessfolk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om chefen för ABB kallade till presskonferens för att berätta hur korkade tex Siemens är och vilka usla produkter de tillverkar. Tänk om chefen för GM tog bladet från munnen och sågade Ford jämns med knäna för att deras bilar är tunga och klumpiga och anklagade dem för att ha dålig affärsmodell. Ballmer bör sluta som VD för han är olämplig. Pajkastning hör till blöjstadiet. Varför inte ta chansen att berätta om alla bra produkter han själv har och sin affärsstrategi som ska besegra världen? Är det för att det klickar på hemmaplan som an skjuter på sin argaste (?) konkurrent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar någon över huvud taget bry sig om vad karl'n tycker?? Vaddå DVD på en flygresa? Har han inte ens lärt sig att spara saker på själva datorn............?

Jag skulle gissa på att det var många som tyckte det var konstigt av Apple att plocka bort diskettstationen 10år innan Microsoftvärlden vågade plocka bort dem. Det är samma sak nu då vi i framtiden vill ha allt trådlöst. Du får tänka på att de på Microsoft är lite efter Apple och inte tänker så snabbt. Det tog 7år för dem att få fram Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på att det var många som tyckte det var konstigt av Apple att plocka bort diskettstationen 10år innan Microsoftvärlden vågade plocka bort dem. Det är samma sak nu då vi i framtiden vill ha allt trådlöst. Du får tänka på att de på Microsoft är lite efter Apple och inte tänker så snabbt. Det tog 7år för dem att få fram Vista.

 

Om nu Apple hade tagit bort CD/DVD från alla bärbara kunde man höja rösten och undra vad som är på gång. Air är en specialmodell. Är det så svårt för dem att förstå? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Jag skulle gissa på att det var många som tyckte det var konstigt av Apple att plocka bort diskettstationen 10år innan Microsoftvärlden vågade plocka bort dem.

Det var det definitivt! Ni har väl sett Foxtrot-serien där Pontus klär ut sig till en iMac till Halloween?

 

- Vad är det som är läskigt med en iMac? säger storebror Peter.

- Jag har ingen diskettstatioooon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får en Macbook upptryckt i ansiktet av en f.d appleanställd som frågar vad tycker du? Han säger att den inte är speciellt liten och att den saknar en hel del VILKET ÄR HELT SANT.

 

Tänker man likadant om Apples Mac v.s PC reklamer? För där vi kan vi ju verkligen snacka om att ngn kastar paj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på att det var många som tyckte det var konstigt av Apple att plocka bort diskettstationen 10år innan Microsoftvärlden vågade plocka bort dem. Det är samma sak nu då vi i framtiden vill ha allt trådlöst. Du får tänka på att de på Microsoft är lite efter Apple och inte tänker så snabbt. Det tog 7år för dem att få fram Vista.

 

Tror du att Apple plockade bort CD/DVD ur MBA för att det inte längre finns ett behov? Konstigt då att dom säljer en extern enhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finn inget större behov för den målgruppen, jag känner ingen med laptop som använder sin optiska enhet till mer än installera program.

 

den kanske inte är liten, men den är tunn och väger lite, ytterligare delar som passar målgruppen...min väska blir inte tunnare för att en dator är liten på bredden, inte lättare av det heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finn inget större behov för den målgruppen, jag känner ingen med laptop som använder sin optiska enhet till mer än installera program.

 

den kanske inte är liten, men den är tunn och väger lite, ytterligare delar som passar målgruppen...min väska blir inte tunnare för att en dator är liten på bredden, inte lättare av det heller...

 

Vilket tjat om målgrupp, som en bortförklaring varje gång någon säger något negativt om MBA: "Du tillhör inte målgruppen"

 

Jag personligen tycker det är en skitläcker dator(för dyr), vill jättegärna ha en och jag struntar i dvd-brännaren MEN.....

 

Det var Ballmer som fick frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tjat om målgrupp just för att det är sådan specifik dator...jag är också sugen på en utan att vara i den specifika målgruppen men man förstår ju att apple riktat sig mot den. Om de skulle sätta i dvd och sådant för att få en bredare målgrupp så kanske de skulle förlora folk som köper den nu p.g.a. tunnhet och vikt

 

en bredare målgrupp är inte ofta det bästa säljsättet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att Apple plockade bort CD/DVD ur MBA för att det inte längre finns ett behov? Konstigt då att dom säljer en extern enhet...

Jag tror att det är många som inte har något större behov av en DVD-brännare. Detta är inget konstigt att brännarna börjar försvinna på lätta datorer, det gör de även på Microsoftdatorer. Vi har t.ex. köpt in några Lenovo X61:or här på jobbet men vi köpte till externa brännare ifall de ville bränna någon CD-skiva. Ofta kan man vilja ha en brännare på kontoret för att t.ex. installera program eller spara ut något att skicka på posten ifall ftp-server saknas. Däremot kan det vara skönt att slippa släpa på den extra vikten när man är ute och reser på t.ex. flygplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min PB Ti kom det en extern DVD brännare, gratis efter ett tag. Tydligen upptäckte Apple att behovet, trots allt var ganska stort ute på fältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tjat om målgrupp just för att det är sådan specifik dator...jag är också sugen på en utan att vara i den specifika målgruppen men man förstår ju att apple riktat sig mot den. Om de skulle sätta i dvd och sådant för att få en bredare målgrupp så kanske de skulle förlora folk som köper den nu p.g.a. tunnhet och vikt

 

en bredare målgrupp är inte ofta det bästa säljsättet

 

Men återigen...irrelevant just i detta sammanhang. Ballmer fick frågan vad han tyckte. Han svarde att han tyckte den var för stor och att den saknade viktiga funktioner. Dom pratade inte om vem datorn vände sig till.

 

 

Jag tror att det är många som inte har något större behov av en DVD-brännare. Detta är inget konstigt att brännarna börjar försvinna på lätta datorer, det gör de även på Microsoftdatorer. Vi har t.ex. köpt in några Lenovo X61:or här på jobbet men vi köpte till externa brännare ifall de ville bränna någon CD-skiva. Ofta kan man vilja ha en brännare på kontoret för att t.ex. installera program eller spara ut något att skicka på posten ifall ftp-server saknas. Däremot kan det vara skönt att slippa släpa på den extra vikten när man är ute och reser på t.ex. flygplan.

 

Det har varit så i flera år och på flera modeller och det handlar inte om behovet främst utan om portabilitet, även så i Apples fall. Vilket är just varför man säljer en extern enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker man likadant om Apples Mac v.s PC reklamer? För där vi kan vi ju verkligen snacka om att ngn kastar paj.

 

Jag tycker inte att man kan jämställa Apples reklamfilmer med Microsofts högsta chef.............................................................. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att man kan jämställa Apples reklamfilmer med Microsofts högsta chef.............................................................. :totaltgalen:

 

Va? Hur menar du? Ditt svar kanske är på skoj iof. Men du förstår nog vad jag ville ha sagt...du rabblade upp ett gäng företag och ställde dig frågan...hur skulle det se ut om dom rackade ner på sina konkurrenter? Vilket ju är EXAKT vad Apple gör, offentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om Steve Ballemer skulle recensera en cabriolet....

-VA!? Är den dyrare fast den inte har ett RIKTIGT tak? VA!? Är den dyrare fast man knappt kan använda baksätet!? VA!? Är den dyrare fast man har bara halva bagageutrymmet!? Sickna IDIOTER!!! :utskallning:

 

447e962b4c3d8.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte datorer jävligt ute? när kommer skrivmaskinen tillbaka? Tänk er en skrivmaskin som man kan ha på planet, vore inte det guld;)

 

MacBook Air är precis det som Ballen säger, passar kanske vissa men den är STOR så den blir ändå inte sjukt smidig, den skulle vara 12" eller liknande, den är dyr OCH, den har ingen firewire! det är helt sjukt att döda sin egna grej.

 

Och, som nån sa med så är ju apples reklamer rätt tröttsamma nu, känns lite som att dom bara kan visa att de är bra om man kan framställa PC som nått dåligt...

 

Är det bara jag som märkt att apple dragit ner på kvaliteten som dom länge varit kända för?

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Hur menar du? Ditt svar kanske är på skoj iof. Men du förstår nog vad jag ville ha sagt...du rabblade upp ett gäng företag och ställde dig frågan...hur skulle det se ut om dom rackade ner på sina konkurrenter? Vilket ju är EXAKT vad Apple gör, offentligt.

 

INTE ALLS! Ingenstans i Apples reklar angiper man Microsoft eller någon hårdvarutillverkare utan "slaget" står mellan Mac och PC Ungefär som när jag var liten och vi slogs om bakhjulsdrift eller framhjulsdrift var bättre..... Sen förstår inte jag hur man kan jämställa reklam med vad en företagsledare säger..... det är två olika universum kära nån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^Dyrare än vad? Vad svamlar du om? MS säljer väl inte bilar?

 

dyrare än en bil med tak, baksäta och större bagageutrymme såklart

låtsas inte vara dum nu, han jämförde bara med ballmers dumhet i uttalandet

 

man kan inte jämföra datorer i olika målgrupper...man kan inte jämföra en 4-kilos 20" laptop med en 1-kilos 7" liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INTE ALLS! Ingenstans i Apples reklar angiper man Microsoft eller någon hårdvarutillverkare utan "slaget" står mellan Mac och PC Ungefär som när jag var liten och vi slogs om bakhjulsdrift eller framhjulsdrift var bättre..... Sen förstår inte jag hur man kan jämställa reklam med vad en företagsledare säger..... det är två olika universum kära nån!

 

Haha va? angriper de inte vista när dom säger att alla datorer måste genomgå upprustning för att klara det? eller när dom dissar Win för att det måste ha mera drivrutiner? eller när han hänger sig.. Många av reklamerna är dirket riktade mot Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...