Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte: Ny Mac Mini inom kort


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Finns inga fördelar med PC så som jag ser det. Kalla mig gärna fanatiker om du känner för det.

 

 

Försök spela Crysis på en Mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Du kan inte spela Wingnuts på en windoze pece heller..... och? :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök spela Crysis på en Mac :)

 

 

På en Mac, jo... jag gör det. ;D

Men inte på OS X. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förut, jag tycker Apple är ett THX för datorer, och jag tycker dom gör det bra...

 

Jag skulle gärna se en Mini baserad på AMD´s nya 780G kretsar, och med en HDMI kontakt istället för mini-DVI...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blade Runner
Försök spela Crysis på en Mac :)

 

Inga problem. Klicka

för att se ett klipp när man spelar på en MacBook Pro eller varför inte
för ett klipp på en iMac.

 

Edit: Spelar gör jag dock på konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mini med bättre grafik och stöd för 4gb minne står högt upp på min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att se till att det finns minst en eSATA-port på alla stationära Macar vore faktist rätt schysst :) Då skulle man lätt kunna koppla in en extra SATA-hårddisk utan att förlora hastighet som man gör med USB och FireWire (fast hade ju varit trevligt med FW800).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

250 minimum betyder just detta. Idag kan du ju välja på olika stora HD. Från 80 GB och uppåt.

 

Ok vad du syftade på kan ju inte jag veta, men datorn på önskelistan skulle jag gärna ta ifall den hade 500GB HDD bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X3100 måste väl vara ett måste...?

Jag kommer nog inte köpa en Mac mini förrän senare i framtiden om ett år eller så, men jag är alldeles kär i designen, fantastiskt fin dator! Dock skulle det inte skada även om den vore 2-3 gånger större, med mer kräm... fast det är otroligt hur mycket prestanda de ändå lyckats klämma in

 

Det jag skulle vilja ha är väl en HDMI ut och en väldigt tyst dator (vet inte om den redan är det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är redan tyst, liksom alla dagens macar när de är i fungerande skick :)

x3100 är väl nästan 100%, likaså penryn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic, men: kommer det inte nåt teknikskutt snart? För vad är väl lite energisnålare och några tiondels GHz snabbare processorer. Och ett marginellt bättre grafikkort? Ska det hålla på så kan jag ju ha min snart halvårsgamla mini tills jag går i pension...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic, men: kommer det inte nåt teknikskutt snart? För vad är väl lite energisnålare och några tiondels GHz snabbare processorer. Och ett marginellt bättre grafikkort? Ska det hålla på så kan jag ju ha min snart halvårsgamla mini tills jag går i pension...

 

Tänk att detta är Apples low-end desktop, den kommer få allting sist, när iMac fått quad-core så är nästa mål att försöka klämma in det i Mac mini och böckerna då...

Då kan du pensionera din dator, å andra sidan så läste jag någonstans att Intel håller på med 6-körnig processor, när denna kommer ut är det nog sannolikt att fler och fler hoppar på quadcore samt att Mac Pro kanske skullle få överdrivna 12 kärnor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, litet teknikskutt blir det ju iallafall med SSD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, litet teknikskutt blir det ju iallafall med SSD

 

 

Alldeles för litet, de är fortfarande i sitt bebis stadium om du frågar mig. Och de verkar inte utvecklas överhuvudtaget, kan de inte knäcka hårddisken på alla punkter eller ens utvecklas i snabbare takt så är de inget att ha... får väl se i framtiden om 5 år om de kommit någonvart vettigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha en ny mini. Den är verkligen perfekt, formatet är gudomligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic, men: kommer det inte nåt teknikskutt snart? För vad är väl lite energisnålare och några tiondels GHz snabbare processorer. Och ett marginellt bättre grafikkort? Ska det hålla på så kan jag ju ha min snart halvårsgamla mini tills jag går i pension...

 

Mja... grafikkortet är bra mycket bättre. Eller mindre sämre..... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BjornHermanWahlsten

Visst är det bra att Mac mini har optisk ljudutgång, men jag skulle vilja kunna välja om ljudet skall gå till TV´n eller sourroundsystemet. Finns det något knep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på en förbättrad Mac Mini, kommer det så ska jag köpa en och ha som min Foto/filmredigeringsdator. Jag sitter på en PB G4 och gör sånt just nu och det flyter galant, har åsså gjort det på en intelmini med fullproppat minne..

 

Har köpt en ny bra sonyskärm så jag vill ha en ny sån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mini med bättre grafik och stöd för 4gb minne står högt upp på min lista.
borde inte vara så svårt att uppfylla om bara viljan finns. MB har ju det idag så...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...