Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte: Ny Mac Mini inom kort


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Det var på tiden. Borde inte Mac Mini gå att få med samma spec. som MacBook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Mini får 3100-grafik köper jag en i höst... Men jag skulle vilja kunna sätta i en 2GB RAM-sticka och få 3 GB RAM..... aldrig är man nöjd..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

4GB hade inte varit fel i en Mini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4GB hade inte varit fel i en Mini

...eller 4 GB.... :tarskratt: Allvarligt talat... köper jag en ny dator ska den kunna hänga med i 3 år. Idag räcker 2 GB RAM men jag vill inte köpa en maskin som inte klarar framtida krav. Sen är hårddiskarna löjligt små....

Önskelista:

Penryn-propp

GMA 3100

4 GB RAM

250 GB HD ( gärna mer )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bör klara senaste Tomb Raider-- :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör klara senaste Tomb Raider-- :crossfingers:

 

Hrml......... gamla gubben... :chockadskeptisk::elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller 4 GB.... :tarskratt: Allvarligt talat... köper jag en ny dator ska den kunna hänga med i 3 år. Idag räcker 2 GB RAM men jag vill inte köpa en maskin som inte klarar framtida krav. Sen är hårddiskarna löjligt små....

Önskelista:

Penryn-propp

GMA 3100

4 GB RAM

250 GB HD ( gärna mer )

 

Ändra till 500GB hdd så instämmer jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra till 500GB hdd så instämmer jag.

 

250 GB är minmum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Mini får 3100-grafik köper jag en i höst... Men jag skulle vilja kunna sätta i en 2GB RAM-sticka och få 3 GB RAM..... aldrig är man nöjd..... ;)

Är det bra en simkortsplats i Minin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju redan en Mini, behöver inte mer, men har bestämt mig för att köpa en ny när det medföljer en SSD som är stor nog, kanske > 200 GB. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju redan en Mini, behöver inte mer, men har bestämt mig för att köpa en ny när det medföljer en SSD som är stor nog, kanske > 200 GB. :)

Varför vill man ha en SSD i en stationär dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill man ha en SSD i en stationär dator?

 

Den räknas ju inte som stationär.

Minnet,grafikkortet,hårddisiken & skivläsaren är samma som macbook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet,grafikkortet,hårddisiken & skivläsaren är samma som macbook

 

Nope. Det var samma innan MB blev uppgraderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill man ha en SSD i en stationär dator?

Jag gillar tanken att vara miljömedveten och använda teknik som är energisnåla.

Gillar dessutom tanken på en övre gräns i fart som naturligtvis är svindlande jämfört med hårddiskar som hela tiden begränsats av mekaniska faktorer.

 

Att käbbla om RPM är bara fånigt, ge mig en SSD istället! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

250 GB är minmum...

 

Jo men det skulle isf gå att välja 500GB iaf.

SSD i en mini känns som slöseri med pengar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det skulle isf gå att välja 500GB iaf.

 

250 minimum betyder just detta. Idag kan du ju välja på olika stora HD. Från 80 GB och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det skulle isf gå att välja 500GB iaf.

SSD i en mini känns som slöseri med pengar bara.

Kommer att sjunka i pris likt Titanic uppe i ishavet när allt fler kommer att använda det. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope. Det var samma innan MB blev uppgraderad.

 

Nej men asså jag menar om du vill byta minne på mini o macbook är det samma minne du behöver köpa

samma sak med hårddisk 2.5 och skivläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

köp en extern disk istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om vi kan fantisera om allt från Blu-ray till SSD i Mac Mini måste vi inse att det handlar om Apples budgetmodell. Med andra ord är det förutbestämt att modellen är sist ut vad gäller alla nya tekniker.

 

Själv har jag en tre år gammal Mac Mini G4 och är fortfarande mer än nöjd. Men då har jag maxat minne (1 gb) och bytt ut hårddisk (160 gb).

 

Frågan är om nästa modell kommer vara tillräckligt mycket bättre än den jag har för att jag ska tycka att det är värt kostnaden. Nuvarande är det definitivt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men asså jag menar om du vill byta minne på mini o macbook är det samma minne du behöver köpa

samma sak med hårddisk 2.5 och skivläsare

Läste lite slarvigt... men det är inte samma grafikkort, vilket är den svagaste punkten på Minimacen.

 

köp en extern disk istället :D

Känns ganska fånigt att köpa en ny dator och vara tvungen mer eller mindre att ha en extern disk bara för att man inte orkar konfigurera burken tillräckligt bra....

 

Även om vi kan fantisera om allt från Blu-ray till SSD i Mac Mini måste vi inse att det handlar om Apples budgetmodell. Med andra ord är det förutbestämt att modellen är sist ut vad gäller alla nya tekniker.

 

Själv har jag en tre år gammal Mac Mini G4 och är fortfarande mer än nöjd. Men då har jag maxat minne (1 gb) och bytt ut hårddisk (160 gb).

 

Frågan är om nästa modell kommer vara tillräckligt mycket bättre än den jag har för att jag ska tycka att det är värt kostnaden. Nuvarande är det definitivt inte.

 

Trots allt blir det inte budget när man är klar med alla val och då tycker jag att man kan kräva lite mer än absolut minimum...... GMA 950 , 80 GB HD, ingen DVD-brännare på den billigaste känns riktigt fånigt och snålt. Det motsvarar vad jag har på min PowerMac G4 1,25...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns en viss skönhet i att ha system och program på interna HD:en och ha alla filer på den externa, det gör det om inte annat enkelt när man byter dator.

 

Kraftigare grafikkort har jag alla fall ingen användning av, då ska man ha ett utbytbart i så fall så man kan konfigurera själv, fast då faller väl budgettänket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns en viss skönhet i att ha system och program på interna HD:en och ha alla filer på den externa, det gör det om inte annat enkelt när man byter dator.

 

Helt OK om man inte mer eller mindre blev tvungen till det.... dagens billigaste Minimac tangerar ju epitetet efterbliven om man tittar på specsen. Att köpa den och ha den i tre år... tjoflöjt.... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

beror ju helt på vad man ska ha den till

 

 

min iMac G4 funkar fortfarande lika bra till allt det som jag idag använder MacBooken till, dvs surf, musik, bilder och film

 

däremot klarar den inte bildbehandling något vidare, det gör å andra sidan inte min MacBook heller. Till det har jag iMacen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...