Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MediaMarkt, svar på tal


krilu_kelin

Rekommendera Poster

krilu_kelin

Såg ju "annonsen" från media markt, och som vanligt där det angrips eller saknas stöd för apple/osx plattformen så skickar jag genast brev, detta blev svaret..

 

 

"Brevet"

:-----Original Message-----

From: XXXXXXXX XXXXXX [mailto:XXXXXXXXXXXXXXX]

Sent: den 8 mars 2008 08:23

To: mm.norrkoping.info@mediamarkt.se

Subject: Bebisdator? Tack för det, bebisföretag?

 

Hej, jag har för en ansenlig summa pengar köpt en Mac dator hos er Media markt som jag är mycket nöjd med. Har fått till min vetskap att ni nu i er reklamkampanj säljer en LG dator med teliaab. där det står formulerat ""Kompis.

Det här är ingen bebisdator med äpplen på!" " Vad menar ni med det igentligen?, varför har ni sålt mig en bebisdator? och varför har ni inte då lagt ner er apple avdelning i norrköping, för ni avser väll inte att fortsätta sälja bebisdatorer. Eller är det här något som ni brukar göra, tex att tv adelningen skriver "Reklam för en Panasonic tv med slogan som "Ingen jävla Philips!"

 

Då ni nu självt har bekräftat vad ni anser att apple datorer är för något så undrar jag hur ni då står er till att man skulle reklamera sitt inköp?

 

Svar till:

 

XXXXXXXX XXXXXX

XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXXXX XXX

Arb mobil XXXX-XXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXX

 

 

"Svaret"

:Hej XXXXXXXXX,

 

Till att börja med vill jag tacka för att du har valt att köpa din dator hos oss på Media Markt i Norrköping! Jag vill dessutom tacka för din reaktion på vår annons som gick ut i torsdags. Det är alltid positivt för oss som företag att få feedback på de aktiviteter vi gör i media. I detta enskilda fall har det skett en rad olyckliga händelser för att denna annons ska ha gått i tryck.

 

I normala fall sker all marknadsföring lokalt hos oss på varuhuset i Norrköping, den annonsen som nu har gått ut i tidningen Resumé är ett undantag då denna kampanj gäller för hela Sverige. Den extremt olyckliga formuleringen som du nämner är framtagen på vår reklambyrå och har olyckligtvis passerat ett flertal kontrollsteg där vi inte har uppmärksamat budskapet i texten. Det är väldigt tråkigt att det har inträffat och det går emot våra egna riktlinjer när det gäller annonsering, det är för oss en självklarhet att ingen av våra samarbetspartners skall omnämnas på det sätt som Apple gör i annonsen, tyvärr har vi denna gång missat detta i vår korrektur.

 

Vi är väldigt stolta över att få möjligheten att sälja Apples produkter i våra varuhus och vi kommer att fortsätta göra så även i framtiden. En stor del av våra medarbetare, inklusive mig själv är mycket nöjda användare av Apples produkter, jag har nu använt en MacBook Pro i under två års tid och kommer även i framtiden att välja Apple vid köp av dator.

 

Jag vill tydligt klargöra att annonsen inte på något sätt visar vårt ställningstagande gällande Apples datorer! Vi anser att det är mycket bra produkter som passar en stor del av våra kunder.

 

Då du, liksom jag verkar vara väldigt nöjd med din dator från Apple hoppas jag att du inte vill lämna tillbaka produkten. Om du ändå vill reklamera ditt inköp är du välkommen in till vårt varuhus med produkten så hjälper vi dig med detta.

 

Jag vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att ni även i fortsättningen väljer att handla era hemelektronikprodukter hos oss på Media Markt i Norrköping.

 

Har ni fler frågor eller funderingar är det bara att höra av sig, antingen via mail eller via telefon på 073-209 05 18

 

 

Med vänlig hälsning

 

Bank Bergström

Avdelningschef Data

Media Markt i Norrköping

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PowerBook160

Det var bra att man fick en förklaring =)

 

Men jag måste faktiskt erkänna att det nästan var kul... "Kompis" ;)

Tror ni Mediamarkt kommer dra tillbaka annonsen nu?

 

//PB160

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänkte att det var något i den stilen, annars är det ju lite som att skjuta sig själv i foten... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men helt seriöst, jag hoppas att han har bra betalt om det är en återkommande arbetsuppgift för honom att behöva bemöta den här typen av kritik från, uppenbarligen, helt humorbefriade, tidigare,nuvarande eller blivande kunder....jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men, my heart goes out to you Bank (som sagt, roligt namn....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och sen vet jag inte om han uppskattar att du sätter ut hans mobilnummer här, men det får ju vara en sak mellan honom och dig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de va ju ett överdrivet ödmjukt svar, antagligen en standard copy paste formulerning som går ut till alla missnöjda hos äpplefolket.

Helt rätt sätt att ta det, kväv kritiken i sin linda, genom att erkänna felet med en gång o lova bättring, o så va de över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de va ju ett överdrivet ödmjukt svar, antagligen en standard copy paste formulerning som går ut till alla missnöjda hos äpplefolket.

Helt rätt sätt att ta det, kväv kritiken i sin linda, genom att erkänna felet med en gång o lova bättring, o så va de över.

 

 

Vilket egentligen är rätt sorgligt, att man är så ryggradslös (eftersom jag inte tror på det han säger...)..eller att det krävs att man är det, kanske man borde säga, jag gissar att han fått ett par sådana tidigare, som har reagerat på att dom skojat med allt från tyskar till...vad det nu är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gud, att man orkar bry sig om vad det står i en annons bara för att den driver med Apple...

 

Apple anhängare är lite som sportsupportrar och försvarar alltid sitt "lag".

Visst i detta fallet kanske det inte var så farligt då nivån var så låg att ingen vettig människa tror på det, men när folk sprider lögner om något man håller kär så ifrågasätter man självklart det.

Snacka om att Apple är ett bra företag som skaffat sig så trogna användare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gud, att man orkar bry sig om vad det står i en annons bara för att den driver med Apple...

Kan i princip hålla med dig, men det märkliga är ju att MM här dissar ett märke som de själva säljer... känns ju inte helt klockrent om du frågar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin
och sen vet jag inte om han uppskattar att du sätter ut hans mobilnummer här, men det får ju vara en sak mellan honom och dig....

 

 

och dig tydligen,, det är bra att du alltid har koll på mig ankan!!!

 

Ha en trevlig lördagskväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahah :devil::D

 

Säger bara: Klockrent!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket egentligen är rätt sorgligt, att man är så ryggradslös (eftersom jag inte tror på det han säger...)..eller att det krävs att man är det, kanske man borde säga, jag gissar att han fått ett par sådana tidigare, som har reagerat på att dom skojat med allt från tyskar till...vad det nu är...

 

asså, jag tror inte man blir långlivad i yrket om man visar ryggrad alltid. Ibland e de bättre o va smart än stolt.

 

Om han skrivit att krillu va en tönt som borde skaffa sig självdistans o ett liv hade det nog kunnat bli liiite jobbigt på måndagsmötet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Tog bort några meningslösa personangreppsinlägg. Skärpning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gud, att man orkar bry sig om vad det står i en annons bara för att den driver med Apple...

 

Instämmer - bara att ta det med en klackspark och ett leende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst förstår jag mig inte riktigt mig på vad de egentligen menar. Menar de en dator som faktiskt är användarvänlig, när de syftar på de där datorerna med äpplen på?

 

Men - jag tycker ändå att det är en kul annons. Helt enkelt för att jag tycker att det är sorgligt/kul att folk tar så jäkla illa upp av det. Det mesta går att skämta om, deal with it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...