Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPort Extreme och Skrivare


Threepwood

Rekommendera Poster

Threepwood

Försöker få igång min HP skrivare som ja kopplat till AirPortens USB men ja hittar den inte.

Vad är sökvägen till den eller hur ska ja göra?

 

//threepwood

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Threepwood

Först : det är även en windows PC som ska ha tillgång till den utöver MacBook.

 

Är inne i AirPort Utility (från Macen) o ser skrivaren där, vad för drivrutiner är den man ska ha?

Med windows så ska ju datorn hitta den bara o sen instalera dom drivrutiner som behövs för skrivaren. Är det nå speciella som behövs för att få dom via AirPort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

jag har också svårigheter med att fixa ihop airportExtreme med min skrivare. Airport utility hittar jag inte alls.

Skrivaren installerades iofs innan jag pluggade den till airporten, utan var då kopplad till datorn.

 

Är det bättre att köra skrivaren till någon av de andra portarna på airport Extreme som firewire eller ethernet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också svårigheter med att fixa ihop airportExtreme med min skrivare. Airport utility hittar jag inte alls.

Skrivaren installerades iofs innan jag pluggade den till airporten, utan var då kopplad till datorn.

 

Är det bättre att köra skrivaren till någon av de andra portarna på airport Extreme som firewire eller ethernet?

 

 

Airportverktygen hittar du i Verktygsmappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag hittade airport-verktyg :)

 

Det är något knas med mitt airport-verktyg. Det hittar ingenting. Det här måste jag fixa annars sover jag dåligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste allt genom att återställa Airport-Extreme ty den hade blivit introvert i sitt psyke :deppig: Sedan tog jag bort skrivaren på listan i systeminställningar och lade in den igen. Allt enligt de smidiga hjälptexterna som finns i osx eller om det hänger med hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...