Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lägga upp hemsida med iWeb

wallenrud

Recommended Posts

Hej!!

Jag har för det första ALDRIG gjort en hemsida i mitt liv. För det andra är detta min första Mac och jag kan inte särskilt mycket om den. Trots det älskar jag den :-)

Jag har nu lekt lite med iWeb och detta superenkla program fick mig att göra en hemsida som jag bara måste lägga ut. Jag vet att jag måste registrera domän osv. Men så läste jag i en MacWorld hur man skulle göra för att lägga ut det på tex ComHem där jag har mitt internetabonnemang och gratis plats. Men jag har sumpat tidningen och kommer inte ihåg vad jag skulle göra. Jag minns att jag skulle kolla om internetleverantören hade något speciellt.. Vad var det???

Nåt annat bra tips Ni har????

hej och välkommen.

Om jag förstår din fråga rätt så vill du lägga upp din sida på annat ställe än .mac. Det går så enkelt att du "arkiv" och "publicera till en mapp". Då kommer du få en mapp som du med ett ftp-program lägga upp egen server eller webhotell.

ett tips är att du kan slippa och ha ett konstig adress och massa reklam. Så köp dig en domän och webhotell, det är inte så dyrt. web10.se är helt okej och det kostar 9 kr månaden. Och en .se adress kostar väl runt 150 kr.

Hoppas att det hjälpte

Tack så mycket.. Det var asså inte svårare än så!! Hahhaaa...

:armskeptisk:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...