Jump to content
Just nu i M3-nätverket

17 Mars öppnar världens största Applebutik i Göteborg

Pocahontas

Recommended Posts

ja, världens största privatägda Apple Premium Reseller är väl bäst att tillägga.

Östra Hamngatan 16 i Nordstan.. kl 09.00-19.00 vardagar och 10.00-17.00 på lördagar

Den stora invigningen, med specialerbjudande och andra roligheter, sker fredagen den 28:e mars kl. 15.00.

Butiken med verkstad & administration på Föreningsgatan läggs ner och flyttar med in i Nordstan.

Synd att det inte var Stockholm och Göteborg :/

MacForum har bara butiker i Göteborg..för egen del önskar jag en filial i Kungsbacka ^_^

MacForum´s brev i sin helhet:

Luft.

Luft.

Idag skriver vi mars 2008 och det är nästan svårt att förstå att Macforum startades för nästan exakt 16 år sen.

1992 är rätt länge sen, väldigt länge sen i vår bransch.

Nu är det dags för nästa kliv, vi flyttar från Föreningsgatan 31 och öppnar upp en ny stor butik på Östra Hamngatan 16, Nordstan.

Vi är lite småmalliga, för vårt nya ställe är världens största Apple Premium Reseller, det vill säga världens största enskilt ägda butik.

Faktum är att om man tar med Apples egna butiker i beräkningen så lägger vi och skvalpar någonstans på topp 5 eller så.

Men vi öppnar inte bara en ny butik, vi flyttar även telefonförsäljning, administration och verkstad.

Det betyder i sin tur att vi stänger kontoret, verkstaden och det som finns på Föreningsgatan 31, även telefonerna, kl 12.00 fredagen den 14:e mars.

Måndagen den 17:e mars kl. 09.00 öppnar vi på Östra Hamngatan 16, Nordstan, och förhoppningsvis ska allt fungera då.

Det är en hel del som ska på plats.

Våra öppettider kommer att vara 09.00 - 19.00 vardagar, och 10.00 - 17.00 lördagar.

Den stora invigningen, med specialerbjudande och andra roligheter, sker fredagen den 28:e mars kl. 15.00.

Men det vill vi gärna återkomma med. Allt för spänningen.

Våra butiker på Kungsgatan 28 och Avenyn 31 håller öppet som vanligt, det vill säga mellan 11.00 - 19.00 vardagar och 11.00 - 16.00 lördagar.

Varmt välkomna!

Vad trevligt. Så mycket bättre läge än i Nordstan går inte att få i Göteborg? Då får man kika in nästa gång man är i Göteborg.

Perfekt läge, spårvagn, buss, tåg, bil, cykel och till fots, alla färdsätt är möjliga :D

Perfekt läge, spårvagn, buss, tåg, bil, cykel och till fots, alla färdsätt är möjliga :D

glöm inte båt, lilla bommens hållplats som det ligger vid ju. 7 minuter med buss från mig i brunnsbo, 3 hållplatser. Perfekt!

MacForum har bara butiker i Göteborg..för egen del önskar jag en filial i Kungsbacka ^_^

Detsamma. Vi kanske skulle öppna en egen Macbutik i kommunen?

;-)

• 2 weeks later...

Man får önska lycka till. Jag köpte min senaste mac där, ja min förra också faktiskt (1998) och bemötandet var trevligt, inte som vissa PC-butiker jag har besökt.

Kan det stämma att den är så stor som 1600m3? Det kan inte räcka med Apples sortiment för att fylla ut all den golvytan.

Kan det stämma att den är så stor som 1600m3? Det kan inte räcka med Apples sortiment för att fylla ut all den golvytan.

1600 kubikmeter är ju inte så stort...Apple har ju högt i tak :P

Men skämt åsido...man skyltar väl med många ex av varje modell, sedan säljer de massvis med tillbehör, spel, väskor osv...

1600 kvadratmeter yta....ska det vara, hur högt det är i lokalerna vet jag inte...var länge sedan jag var i den banken (Nordea)

har en lektion till i skolan att jobba, sen drar jag ner och tar mig en titt. e bara 3 hållplatser från mig så. har dock ingen kamera tyvärr.

Läste någonstans att det skulle bara vara 600 m2. 1600 m2 verkar vara något som redaktionen på MacWorld har hittat på...B)

Läste någonstans att det skulle bara vara 600 m2. 1600 m2 verkar vara något som redaktionen på MacWorld har hittat på...B)

Var där idag och kan försäkra att med båda våningarna så blir totalytan 1600 kvadrat :)

julle_ironrose

Heter dom fortfarande MacForum?

För att få vara Apple Premium Reseller, så har jag hört att man inte får ha MAC eller APPLE med i företagsnamnet/butiksnamnet...

Det har Jobs bestämt.

Någon som vet hur det ligger till?

Klart den ska till götlaborg, dit kommer jag fara mycket;)

För att få vara Apple Premium Reseller, så har jag hört att man inte får ha MAC eller APPLE med i företagsnamnet/butiksnamnet...

Det har Jobs bestämt.

Inte jag och nu säger jag som min dotter säger allt som oftast "vem bryr sig" eller "tror du jag bryr mig".... :pompoms:

Var där och köpte en väska till min MacBook (och dreglade på iPod Touch). Hörde att källaren är större än entrévåningen.

Det har Jobs bestämt.

Apple Center i Västerås är en Apple Premium Reseller och de heter egentligen MacSupport.

post-18721-1205822503_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...