Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ta emot MMS fixat

Alexio

Recommended Posts

Finns tydligen ett program som kan både skicka och ta emot MMS nu! :pompoms:

http://www.swirlyspace.com/iphone/apps/mms/index.html

Har inte fått min iPhone än så har inte kunnat testa men enligt kommentarerna verkar det fungera hyfsat iaf..

Någon som har inställningarna till Tele2, Telia, Telenor etc?

Program för MMS har väl funnits ett bra tag? Har sett skrämdumpar från flera iPhones där de haft en MMS-applikation på sin springboard.

Bältesclip
Program för MMS har väl funnits ett bra tag? Har sett skrämdumpar från flera iPhones där de haft en MMS-applikation på sin springboard.

Bara skicka, inte ta emot...

Carlisle_united

Det funkar tillfredsställande... inte mer... men det fungerar.

Måste tyvärr ha lite extra program installerat för att kunna se bilderna, samt att dom inte öppnas i programmet, utan just i ett extra program... Men det artar sig.

Finns tydligen ett program som kan både skicka och ta emot MMS nu! :pompoms:

http://www.swirlyspace.com/iphone/apps/mms/index.html

Har inte fått min iPhone än så har inte kunnat testa men enligt kommentarerna verkar det fungera hyfsat iaf..

Någon som har inställningarna till Tele2, Telia, Telenor etc?

Telia & Halebop

MMSC: http://mmss

Proxy: 193.209.134.132:8080

MMS-APN: mms.telia.se

Username: mms

Password: telia

Tele2

MMSC: mmsc.tele2.se

Proxy: 130.244.202.30:8080

Telenor

Mmsc: mms

Proxy: 172.030.253.241:8799

Tydligen ska SwirlyMMS 0.3.2 finnas jag har även kollat om man kan ladda ner den. På sidan Swirlyspace så står det att en uppdatering är på gång medan andra redan har installerat 0.3 versionen. Är det någon här som vet om hur det är igentligen. I min telefon så är det version 0.2.2

Tydligen ska SwirlyMMS 0.3.2 finnas jag har även kollat om man kan ladda ner den. På sidan Swirlyspace så står det att en uppdatering är på gång medan andra redan har installerat 0.3 versionen. Är det någon här som vet om hur det är igentligen. I min telefon så är det version 0.2.2

Avinstallera ditt nuvarande 0.2.2 och lägg till swirlyspace.com/SwirlySpace.xml bland dina Sources. Starta om din iPhone. Leta upp SwirlyMMS bland ALL SOURCES. Finns en 0.3 version. Installera och starta om.

Fyll i din operatörs variabler i Settings. Sen funkar det. Observera att du måste ha MobilePreview och MobileFinder installerat. Mottagna bilderna lägger sig i /var/mobile/Media/MMSFiles.

Lite omständigt men funkar klockrent på min 1.1.3.

Avinstallera ditt nuvarande 0.2.2 och lägg till swirlyspace.com/SwirlySpace.xml bland dina Sources. Starta om din iPhone. Leta upp SwirlyMMS bland ALL SOURCES. Finns en 0.3 version. Installera och starta om.

Fyll i din operatörs variabler i Settings. Sen funkar det. Observera att du måste ha MobilePreview och MobileFinder installerat. Mottagna bilderna lägger sig i /var/mobile/Media/MMSFiles.

Lite omständigt men funkar klockrent på min 1.1.3.

Tack, ska ge mig på det imorgon :)

Så då var det fixat funkar fint men detvar dyrt att skicka en bild som man tagit med kameran det kostade runt 3.30kr och jag kör med halebop. Men det kanske finns nått man kan göra så bilden inte blir så stor?

Edit: Tack iMattias

antar att det kostar mms-kostnad + kanske datatrafik (är inte insatt direkt) iom att det inte lär ske som på vanliga mobiler där tjänsten är native så att säga

men mms hos halebop kostar ju 1.99kr och sen lite datatrafik på det så låter det realistiskt

Så då var det fixat funkar fint men detvar dyrt att skicka en bild som man tagit med kameran det kostade runt 3.30kr och jag kör med halebop. Men det kanske finns nått man kan göra så bilden inte blir så stor?

Edit: Tack iMattias

Hmm så operatören lyckas alltså ta betalt för datatrafiken också?

Undrar när någon lyckas skriva ett "riktigt" MMS-program.. :detvarintejag:

funkar inte för mig, hittar bara 0.2.2 och det är inte installerat.

har lagt till swirly adressen under SOURCE. men har samma problem med swePhone, jag lägger till den i listan men får inte ner de olika versionerna i min app list :/

Hmm så operatören lyckas alltså ta betalt för datatrafiken också?

Undrar när någon lyckas skriva ett "riktigt" MMS-program.. :detvarintejag:

va alltså bara en ren chansning, har inte någon iphone själv

va alltså bara en ren chansning, har inte någon iPhone själv

Det låter ju helt klart som dom tar betalt även för datamängden vilket låter lite konstigt.. Hade nästan vart mer naturligt att dom tagit betalt för 2 st MMS pga datamängden är större än normalt?

Jag får min iPhone i början på nästa vecka gissar jag på och då ska jag utreda närmare. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...