Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte lägga in ljudböcker

Kramer

Recommended Posts

Jag försöker lägga in ljudböcker i iPhonen men det blir 120 enstycksfiler.

Alltså det går inte att bokmärka i dom och återuppta lyssningen där jag slutade.

Dessutom står det låt 1 av 1 på samtliga så det går inte att lyssna på flera i rad utan när första är avlyssnad så får jag välja nästa manuellt, mkt krångligt.

Har försökt att slå samman (del av en samling) och massor (i iTunes) men utan framgång.

Nån som råkat ut för samma?

Tomsjotun

Lägg dem i samma album i itunes och lägg dem i rätt ordning.

Jag vill inte ha dom som album (vilket jag tvingas ha nu) utan som ljudböcker. Nu när jag har dom som ljudspår kommer dom med när jag kör shuffle bland låtar osv.

J

Som ovan sagt - lägg en bok som samma "album" och konvertera filerna till m4b så hamnar dom under ljudböcker i iTunes.

Då kan du "shuffla" musiken utan att få med ljudböckerna.

Det är ju det som är skumt, jag konverterar filerna precis som ni säger men utan succé.

Får prova att kolla om det finns nån uppdatering till iTunes....

Efter uppdatering av iTunes så kan jag konvertera dom till AAC, men inte hoppar dom till ljudboksmappen för det.

Måste använda DougScripts för att göra dom bookmarkable.

Nåja, en nödlösning men det funkar.

Det är inte en nödlösning.

Det är en smidig lösning!

Det scriptet är uppdaterat så du behöver bara markera boken du vill konvertera och köra scriptet.

Smidigt, njae, jo. Det går ju men det är ju inte så smidigt. Först måste jag ju konvertera filerna (i detta fall 120 stycken, vilket tar ett tag) och sedan välja ut AAC-filerna för att köra scriptet på dom och sen ta bort MP3orna.

Det går ju men det är lite omständigt, inte så ”Macigt”. Skulle helst vilja kunna b a r a köra konverteringen och vips så är det klart.

Oavsett, nu funkar det i alla fall.

Då gör du inte rätt. Tagit ner senaste scriptet?

"When used with iTunes 7 or better, deletes and re-adds each track so it will appear in the Audiobooks Library. Ratings, play count, last played date, skip count, and skipped date are preserved."

Men "vips" kommer det inte bli. Dom måste trots allt konverteras.

Har senaste, men ska jag köra scriptet i n n a n jag konverterar?

• 3 weeks later...

Ladda ner Audiobook builder, det konverterar alla filerna automatiskt och lägger in boken i mappen ljudböcker i itunes.

Har för mig att programet kostar 120 kr och det var det lätt värt.

Ett mycket smidigt program.

/Fredric

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...