Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hitta bild tagen vid installation

Marooned

Recommended Posts

När jag gjord en ren installation av Leopard och skulle vilja användarbild så tog jag en bild med den inbyggda kameran. Den hamnade senare också automatiskt som profilbild i adium. Jag har letat överallt i system-mappen osv men hittar inte bilden. Någon som vet vart jag hittar den?

I Macintosh HD/Användare/Ditt användarnamn/Bibliotek/Images/iChat Recent Pictures kanske?

Där ligger i alla fall en kopia av min inloggningsbild, fast den tog jag dock inte med inbyggd kamera.

Har inte ens en mapp som heter Images i biblioteket...

Kollade du i rätt bibliotek? Du kan nå tre stycken. Ett direkt under Macintosh HD. Ett under Macintosh HD/System. Och ett under ovannämnda sökväg. Vilket tittade du i? Se bifogad skärmbild. Om du inte har någon sådan mapp kan du ju starta iChat, så kanske du får en sådan mapp med din bild i. :)

post-28798-1204665326.png

Bältesclip

Chansning...

PhotoBooth?

sök med spotlight på bilder tagna rätt datum. finns den på hårddisken så dyker den upp då.

Har letat och letat. Hittar inte bilden. Skitsamma, det är bara en enkel bild. Får ta en liknande. Tack för hjälpen ändå.

har du kollat i mappen "iChat Recent Pictures" som beskrevs ovan?

Har kollat, har inte ens en sådan mapp. Har aldrig startat iChat...(efter ominstalltionen)

Bältesclip

Borde nästan ligga i Application support-->address book, nånstans där...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...