Jump to content
Just nu i M3-nätverket

N theme & ikoner

TalvingKing

Recommended Posts

TalvingKing

hmmm jag vill ha fräcka och fina ikoner och theme hur kan jag fixa sånt sökte men hittar inget? någon som vet?? och hur kan jag ändra ikoner på dockan eller hela dockan?? :galetglad:

TalvingKing

Hmmm :lol::P

jag får svara på min egen fråga men det åter stå en hel del som jag undrar över? :rolleyes:

för första är här är en sak som jag har hittat om ikoner, du kan få vad du vill ha och lite till se här http://www.iconfinder.net/

men hur ska jag bytta mina ikoner eller theme i os x hittar inget lösning! :evilgrin::nerd:

hjälp :cry:

Ingen som har orkat svara dig?

Om du söker här på Forumet efter "ikoner" eller "byta ikoner" så hittar du flera trådar om detta. Just nu finns t.ex. tråden Pimp my OS X här, det har du kanske sett?

Ikoner är i alla fall lätt att byta: du har en lämplig ikon, markera den, tryck kringla + i, markera bilden av ikonen i info-fönstret och välj Kopiera (kringla+ C).

Markera mappen eller filen du vill byta ikon på, tryck kringla + i (eller välj Visa info från Arkiv-menyn), markera bilden av den befintliga ikonen, välj Klistra in från Arkiv-menyn (eller tryck kringla + V). Klart! Stäng info-fönstren.

För att byta teman i OS X använder man enklast ShapeShifter, länge sedan jag själv använde det, men man kan visst ha mycket roligt där.

Lycka till, ha det så roligt!

Du kan skapa egna ikoner med hjälp av t.ex. programmet Folder Icon X. Programmet CandyBar ger ännu fler möjligheter.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...