Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lyssna på radio med Iphone / Itouch

axelhofmann

Recommended Posts

axelhofmann

Jag skulle vilja lyssna på radio från sr.se i min Itouch jag måste då välja WMP eller RP som mediaspelare och det har inte min Itouch. Kan jag installera det på något sätt eller hur löser jag detta dilemma?

Det går tyvärr inte.

lame, inte ens med något tredjepartsprogram?

Känns som de borde finnas tredjepartsprogram som kan spela upp webradi, är dock inte säker men har för mig jag sett de. De förutsätter att du är i ett trådlöst nätverk antagligen då..

axelhofmann

jaja, att jag är ansluten till internet är självklart. (www.sr.se i safari) men där funkar det inte...

jaja, att jag är ansluten till internet är självklart. (www.sr.se i safari) men där funkar det inte...

Ne men såfall finns de ett program i installer som du kan ladda ner.. Dock inte 100 på att de finns.

(-finns ett som heter iradio, kolla in alla sånna, vet dock inte vad dom gör exakt)

axelhofmann

okej! Tack för tipset, har faktiskt inte jailbreakat min iTouch ännu då det enda jag saknar är just radiolyssnandet. Någon som kan bekräfta iRadio-program i installern som ett gediget radio-program? (är väl iofs dock mest intresserad av att komma åt gamla ljudfiler och tidigare sändningar från sr.se.

okej! Tack för tipset, har faktiskt inte jailbreakat min iTouch ännu då det enda jag saknar är just radiolyssnandet. Någon som kan bekräfta iRadio-program i installern som ett gediget radio-program? (är väl iofs dock mest intresserad av att komma åt gamla ljudfiler och tidigare sändningar från sr.se.

Om det finns något program där du kan lyssna på radio antar jag att den är beroende av en strömmande länk, såfall blir de ju stort sett bara liveradio...

Men detta är bara gissningar från min sida..

infon som står om iRadio:

Experimental Internet radio tuner app w/ 3D sound features. Currently only MPEG streams are supported.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...