Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Logga till ett band

sebbri

Recommended Posts

Hej, jag jobbar på en logga till ett band och jag tänkte fråga er erfarna och duktiga macworld människor vad jag ska lägga till eller ta bort för att få en perfekt komposition? Skriv vad ni tycker om bilden och vad ni får för intryck.

Tack på förhand alla som hjälper till!

post-20498-1204563237.jpg

Jag tycker nog du ska ta om bild på vänster guitarist och trummisen.

De ser lite tecknade ut.

Är det Shaggy som trummar? :hihihi:

Sen är kompositionen något skev och det kan vara bra att sprida texten en aning.

Men idén är bra.

Tackar för responsen, jag håller helt med dig när du säger att trummisen och vänstra gittarristen ser tecknade ut. Dock så måste jag försvara mig med att jag inte kan vara med och ta bilderna och att bilderna jag har fått jobba med har varit både dåliga och små. Därför har jag fått förbättra dem för hand och det är därför de ser tecknade ut. Men jag ska sprida texten lite, men vad menar du med att kompositionen är skev?

Bort med alla lagereffekter.

Tydligare avsändare. Vad heter bandet? Sunday Gigs eller The real music? Både och? Förtydliga.

Som affisch funkar det väl, men som logga - var är loggan?

En logga är en unik symbol/komposition av bild/text. Antingen så har man t.ex ett unikt typsnitt (cocaCola) eller så sätter man ihop bokstäverna på ett visst sätt(2*pac).

Kör hårt!

Som tidigare sagt, affisch funkar den som, men inte som logga. det blir för rörigt med alla effekter och färger samt att bandnamnet inte är tydligt nog.

En logga enligt mig skall inte vara fyrkantig och skall kunna fungera lika bra i färg som i svart/vitt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...