Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får man eget domännamn i iweb 08?

henke_96

Recommended Posts

Hur får man eget domännamn i iweb 08? Vet någon det? Det ska gå, det vet jag men jag vet inte hur man gör det.

Tacksam för svar!

Bältesclip

Om jag förstår dig rätt...

Du registrerar ett domännamn precis som man alltid gör, iWeb är bara ett program att BYGGA hemsidor med.

Här kan du se vilka som är lediga.

http://www.iis.se/

domän namnet köper du var du vill. loopia är billiga på domän namn.

sen måste du koppla domännamnet till servern där du har sidan som du byggt i iWeb eller med något annat program. din egen dator mac funkar som server om din internetleverantör tillåter att folk ansuter.

annars köp ett webhotell.

apples egen tjänst .mac har en webhotell-tjänst för det det är det enklaste. men kanske lite dyrt men du kan pröva gratis i tre månader. hur du kopplar domän namnet till ditt .mac konto fins det tydlig information om i iWeb. långt svar men det beror på att jag inte helt förstod din fråga.

domän namnet köper du var du vill. loopia är billiga på domän namn.

sen måste du koppla domännamnet till servern där du har sidan som du byggt i iWeb eller med något annat program. din egen dator mac funkar som server om din internetleverantör tillåter att folk ansuter.

annars köp ett webhotell.

apples egen tjänst .mac har en webhotell-tjänst för det det är det enklaste. men kanske lite dyrt men du kan pröva gratis i tre månader. hur du kopplar domän namnet till ditt .mac konto fins det tydlig information om i iWeb. långt svar men det beror på att jag inte helt förstod din fråga.

Var hittar man apples egna domänntjänst. Alltså att jag beställer ett domännamn av dom?

Var finns länken??

Snälla svara

Bältesclip

Jag tror inte Apple säljer domäner.

.mac är nog det de har.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...