Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jeff Healey är död

snowreeler

Recommended Posts

http://ca.news.yahoo.com/s/capress/obit_jeff_healey

Den canadensiske gitarren Jeff Healey är död. Trots sin blindhet lyckades han bli en riktigt bra gitarrist och erkännande från hela världen. Men nu har alltså cancern, som tog hans syn som ettåring, tagit hans liv.

Köpte en LP med honom på 80-talet (eller början av 90-talet?). Inget vidare om jag ska vara ärlig.

Ja, jag såg det i morse, mycket tråkigt, en stor förlust för musikvärlden. Kan säga att hans musik mognade mycket från debuten någon gång 80-90-tal. Kan varmt rekommendera plattan Get Me Some, som jag tror är hans sista.

Debutplattan (tror jag) är Hell To Pay, och där är hans egna låtar inte i närheten av de covers han valt. Som iofs är riktigt bra - exempelvis George Harrison's While My Guitar Gently Weeps - en låt som passar att lyssna på en dag som denna.

Hade aldrig hört talas om honom förrän jag läste om hans död, men när jag såg bilderna såg det bekant ut med den liggande gitarren. Vet inte varför.

Thomas Ytterberg
Hade aldrig hört talas om honom förrän jag läste om hans död, men när jag såg bilderna såg det bekant ut med den liggande gitarren. Vet inte varför.

Du kanske gillar filmen Road House? :)

Inte ens hört talas om.

Trist att höra. Han var öfr övrigt en synnerligen bra gitarrist, såg honom live på Gamla Gino i Sthlm grymt bra, Chirs Duarte group som förband...klassiker.

Stor förlust, har aldrig hört något dåligt från honom, har dock inte lyssnat så mycket.

Damn! Det var ju min replik!

Oh well, i´ll get you next time :)

Ett lyssningsförslag från plattan Get Me Some är Rachel's Song, som får en extra dimension efter det som hänt. Underbart vacker låt... :bultandehjarta:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...