Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Någon som hört något om prissänkning?

Byggarebob

Recommended Posts

Funderar på att köpa en iPhone men för ca. en månad sedan pratade man om att priset skulle gå ner pga fallande priser på flashminnen.

Någon som hört något om detta kommer att slå in? Och är det lönt att ta in en iPhone via ebay idag när priserna börjar bli pressade på blocket m.m.

Jag läste något om det på någon ryktes-sida för några veckor sedan men har inte hört något mer sedan dess. Man kan ju hoppas på en prissänkning :D

hallå? den är ju redan billig....

dollarn är låg + att när mobilen släpptes i tyskland var dom också tvungna att släppa den olåst med kontantkort och då kostade den tusen euro.

vad tror ni den hade kostat olåst i sverige om den släpptes offiellt?

Ren spekulation 7-8000 min tror jag.

Ren spekulation 7-8000 min tror jag.

Tror inte du kommer få den olåst för under 10000 i Sverige. Tyskland brukar vara snäppet billigare med elektronik.

Sen tror jag inte Sverige har lag på att de måste släppa telefonen utan abbonemangskrav så då kommer den hamna på runt 12000 då får man iofs ringa för viss del av den summan men ändå.

Så ni menar att den skulle kosta 3-4ggr mer i sverige än i usa? Helt sjukt isf. Tur att det finns folk som importerar.

Så ni menar att den skulle kosta 3-4ggr mer i sverige än i usa? Helt sjukt isf. Tur att det finns folk som importerar.

Du inser att den inte går att köpa utan abbonemang i USA? De måste betala motsvarande 70-80 dollar i månaden i 2 år + priset för en Iphone så de hamnar nånstans runt 10-12 tusen för en telefon de också.

Förstår du nu varför folk hackar dem? :)

Du inser att den inte går att köpa utan abbonemang i USA? De måste betala motsvarande 70-80 dollar i månaden i 2 år + priset för en Iphone så de hamnar nånstans runt 10-12 tusen för en telefon de också.

många som inte tänker på detta.

Apple får sina pengar, men inte AT&T.

Apple förlorar massor på det. De får nämligen % på alla intäckter AT&T gör på telefonsamtal med Iphone osv.

Apples deal är ngt helt unikt. Så har det aldrig funkat förr.

SE, Nokia osv får en inte spänn av operatörerna. Apple har på ngt skumt sätt lyckats förhandla sig till det. Men sen är Steve Jobs inte vem som helst heller.

Apple förlorar massor på det. De får nämligen % på alla intäckter AT&T gör på telefonsamtal med Iphone osv.

...tror jag inte, av alla de som köper o låser upp så hade inte många köpt den med abonnemanget, många bor ju inte ens i usa..

Om det endast vore av förlust för apple, så skulle de satsat MYCKET mer på att förhindra jailbreak osv. 1.1.4 stängde ju inte ens hålen. Tror de inser att det är en win win situation och låter det vara som det är.

De lär ju fortfarande tjäna en bra slant på den, då den innehållet är mycket likt pod touchen, vars pris är lägre.

Kan tänka mig att alla iphones runtom i världen är bra reklampelare inför kommande lanseringar i dessa länder, särskilt då folk som importerat är tillräckliga entusiaster för att antagligen propagera för iphonens förträfflighet till alla de känner. En hel arme av frivilliga lobbyister. Skulle du tackat nej till det? :)

Apple's COO, Timothy Cook säger såhär angående uplåsning:

(från Iphone Altlas)

“There will always be some level of hacking. There will always be a case where someone wants to run on a carrier. There are very few people who have unlocked the iPhone for use on a carrier other than AT&T in the US. […] I look at this ‘problem’ with a little bit of a smile. Having people stepping over each other for the phone isn’t a bad thing.”

Finally, Cook said that the best thing the company can do to thwart unlockers is offer the iPhone in more countries.

“We’re going to (fight back) with software and some other ways, but offering the iPhone in more (geographical areas) is our best bet.”

Jag vet, ändå helt hysteriska priser för en telefon. Det blir nog till at köpa en från usa iaf.

...tror jag inte, av alla de som köper o låser upp så hade inte många köpt den med abonnemanget, många bor ju inte ens i usa..

Om det endast vore av förlust för apple, så skulle de satsat MYCKET mer på att förhindra jailbreak osv. 1.1.4 stängde ju inte ens hålen. Tror de inser att det är en win win situation och låter det vara som det är.

De lär ju fortfarande tjäna en bra slant på den, då den innehållet är mycket likt pod touchen, vars pris är lägre.

Kan tänka mig att alla iphones runtom i världen är bra reklampelare inför kommande lanseringar i dessa länder, särskilt då folk som importerat är tillräckliga entusiaster för att antagligen propagera för iphonens förträfflighet till alla de känner. En hel arme av frivilliga lobbyister. Skulle du tackat nej till det? :)

Apple's COO, Timothy Cook säger såhär angående uplåsning:

(från Iphone Altlas)

Jo men jag tror inte riktigt apple räknat med att hälften av telefonerna hackas. Får hoppas de går med vinst på telefonerna ändå så de inte börjar med tvång på abb i butikerna.

RockingTeddybear

Varför inte bara vänta och köpa den med abonnemang när den kommer hit?

Jag menar - grejen med iPhone är väl att det är som en liten dator som man kan surfa och allt det på. Om man då väljer att inte köpa den med abonnemang så betyder det att man antagligen kommer at få betala DYRT för att surfa (utanför WiFi).

Ta t.ex en Sony Ericsson - vad kostar det inte att surfa på den? ca 12kr/ viss mängd data beroende på operatör.

Anledningen till att iPhone säljs med abonnemang är att man då får fritt surf för den månadsavgift man betalar (och får ringa och sms också).

Att köpa en iPhone utan abonnemang och sedan hacka den och sätta i ett svenskt SIM borde bli satans dyrt om man ska surfa? Och om inte man ska det, vad ska man då med en iPhone till?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag menar - grejen med iPhone är väl att det är som en liten dator som man kan surfa och allt det på. Om man då väljer att inte köpa den med abonnemang så betyder det att man antagligen kommer at få betala DYRT för att surfa (utanför WiFi).

Ta t.ex en Sony Ericsson - vad kostar det inte att surfa på den? ca 12kr/ viss mängd data beroende på operatör.

Anledningen till att iPhone säljs med abonnemang är att man då får fritt surf för den månadsavgift man betalar (och får ringa och sms också).

Att köpa en iPhone utan abonnemang och sedan hacka den och sätta i ett svenskt SIM borde bli satans dyrt om man ska surfa? Och om inte man ska det, vad ska man då med en iPhone till?

Nej du har en poäng, men att betala desssa summor för att kunna surfa är inget alternativ för mig som sitter vid en dator större delen av dagen och inte har något stort behov av att surfa på tex bussen. Det finns ju wifi lite överallt numera också.

iphone är en grym telefon och ipod i ett det räcker nog för mig.

Sen får vi se vad det blir för abbonemang i sverige, den kanske blir mycket billigare.

Jag betalar inte en spänn för att ringa och surfa. Min arbetgivare betalar mitt abbonemang. Därför vill jag inte köpa telefoner med abb. Det är en ren förlustaffär för min del.

Jag betalar inte en spänn för att ringa och surfa. Min arbetgivare betalar mitt abbonemang. Därför vill jag inte köpa telefoner med abb. Det är en ren förlustaffär för min del.

De samtal som du ringer privat ska du antingen betala själv, eller så ska du förmånsbeskattas för den tjänsten. Så gratis ringer du inte. Om du inte skattefuskar....

Antar att företaget tar den smällen för jag betalar inget extra för det iaf.

Nu är det inga stora summor det handlar om. Jag ringer kanske 2 samtal i veckan på kanske 10 minuter i normala fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...