Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vissa nedladdade program funkar bara ibland

mickefrisk

Recommended Posts

Hej.

De flesta program/spel jag laddar ner med Installer startar bara ibland. De öppnas men stängs med en gång. Ibland startar de dock, men det är sällan.

Vad kan det bero på? Jag kör just nu 1.1.3. Vågar inte uppdatera till 1.1.4 pga att jag inte kunde ringa med telefonen efter jag provade det igår.

De program som öppna och stängs direkt är inte kompatbila med 1.1.3 än. De försöker fortfarande köra med root som användare fast i 1.1.3 är det en ny användare som heter mobile som ska köra programmen. Du kan oftast fixa detta genom att ändra rättigheterna på programmet.

starta terminalen och gör följande i din iPhone (Du kan också självklart SSHa till telefonen och göra detsamma).

cd /Applications
chmod +s Program.app/program
chown root:wheel Program.app

Men kom ihåg det kan vara program som inte är helt ok att köra med 1.1.3 många utvecklare väntar på att SDK ska släppas och utför därför inga uppdateringar just nu.

/Tommy

De program som öppna och stängs direkt är inte kompatbila med 1.1.3 än. De försöker fortfarande köra med root som användare fast i 1.1.3 är det en ny användare som heter mobile som ska köra programmen. Du kan oftast fixa detta genom att ändra rättigheterna på programmet.

starta terminalen och gör följande i din iPhone (Du kan också självklart SSHa till telefonen och göra detsamma).

cd /Applications
chmod +s Program.app/program
chown root:wheel Program.app

Men kom ihåg det kan vara program som inte är helt ok att köra med 1.1.3 många utvecklare väntar på att SDK ska släppas och utför därför inga uppdateringar just nu.

/Tommy

Ok, får väl vänta. :)

Nyaste SwirlyMms funkade dock fint :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...