Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta iMac eller komplettera

knorrman

Recommended Posts

Hej

Jag har en något ovanlig fundering. För närvarande har jag en iMac G5 PPC 20" samt en PC då jag måste köra vissa program på PC. Det är ganska jobbigt med 2 skärmar, 2 tangentbord och 2 möss på skrivbordet samt en evigt susande PC på golvet när den behövs.

Jag vill ha bara en skärm, ett tangentbord och en mus. Två alternativ har då utkristalliserat sig.

Alt. 1

Byta till en ny iMac och köra Parallell eller Fusion. Det dyraste alternativet.

Alt 2.

Köpa en MacMini där jag kör Parallell eller fusion. Men då vill jag på något sätt kunna köra minin utan att ha separat tangentbord och mus. Skulle det vara möjligt att köra remote från iMacen till MacMini och på det sättet förenkla livet. Hur skulle hastigheten bli då. Kan jag koppla datorerna direkt via FireWire eller måste jag gå via mitt nätverk?

Tacksam för synpunkter på idén eller idéer om annat sätt att lösa det på.

knorrman

Även om det kostar så skulle jag köpa en iMac och välja Parallels eller Fusion. Det är i långa loppet en smidigare och enklare lösning.

Tack Mikael.

Ja jag får fundera på det. Fast jag kom ett tredje sätt som eg. är en halvmesyr. Ha kvar PC:n fast ta bort skärm och tangentbord och sedan köra VNC mot den.

Jag testade idag att låta VNC--servern på PC:n starta upp automatiskt och sedan koppla upp min VNC-klient på iMacen och köra PC:n så. Fungade men lite hacckigt i musrörelserna.

Men jag håller med dig. Får nog spara lite pengar och köpa ny iMac. Undrar om man kan få något för PPC-iMacen.

Tack Klas

En variant kan ju vara att köpa en renoverad iMac. Apple annonserar ju ut sådana, med garanti, i sin butik lite då och då.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...