Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mp4-spelare

babydoll

Recommended Posts

Köpte en mp4 spelare på Tradera förra veckan. Har två problem med den.

1. Stog i auktionen att den fungerar till Mac, men på skivan finns det bara .exe filer.

2. Den tar bara .amv och jag hittar ingen converter som det blir bild med.

Har använt sambons dator för att converta (eftersom jag bara hittar till PC), det blir ljud men ingen bild.

Finns det något converta prog. till Mac som fungerar?

Ingen som vet?

Hmm, du får nog kolla lite vad för mp4 som den klarar. Det finns många olika sätt att koda om film till mp4 och många olika parametrar att sätta.

Okey! Du får nog berätta lite noggrannare vad du vill göra, med spelaren och med datorn!

Mr Walker: Som jag skrev tar den bara filformatet .amv, inget annat när det gäller film.

lellemars: Jag vill se på film på spelaren och den tar bara .amv, men hittar ju ingen som omvandlar .avi till .amv. Har ett program på sambons PC men det fungerar inte. Blir ljud men ingen bild öven fast de program man behöver installerat är installerade.

Jag vill kunna converta olika filmformat till .amv så jag kan se på film i spelaren.

Mmm, kollade lite på Wikipedia och kom fram till att det inte alls var mp4 och dessutom inte var någon öppen standard så det kan nog vara lite lurigt att hitta något.

Kan bara råda dig till att googla runt och se vad du kan hitta.

http://code.google.com/p/amv-codec-tools/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...