Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte komma åt Installer

Corp

Recommended Posts

Jag köpte en Iphone för någon månad sedan på Ebay, det sitter ett turbosim och jag har 1.1.2.

Allt fungerade utmärkt tills min USB-brygga började krångla och den gjorde sedan att Itunes inte kunde läsa av något innehåll. Telefonen gick att använda men hårddisken var ej tillgänglig.

Jag återställde till 1.1.2 igen, jailbrekade och låste upp. Efter lite pill så fick jag även youtube att fungera.

Innan jag installerade om den så kunde jag bläddra och ha flera sidor med ikoner och applikationer som jag hade laddat ner. Nu är det bara förstasidan och det är det som sabbade för mig.

Satt och lekte och laddade ner program och vips så hade installerikonen försvunnit och programmet jag laddade ner kom dit istället.

Installer finns där, men jag kan inte komma åt. Bullen hjälp mig! Enklast möjligast!

Prova uppdatera till 1.1.3 eller 1.1.4

Prova uppdatera till 1.1.3 eller 1.1.4

Fungerar det som det ska då? Går att låsa upp och ringa med utan problem?

Fungerar det som det ska då? Går att låsa upp och ringa med utan problem?

Jag hade nog testat att uppdatera telefonen till 1.1.3 eller 1.1.4. Jag vet inte om det är något generellt, men en del verkar ha fått problem med att få mottagning med 1.1.4, får kolla lite mer på det. Men det SKA fungera, då Ziphone stödjer både 1.1.3 och 1.1.4.

Edit:

Det var en bugg i Ziphone 2.5b som gjorde att det inte fungerade som det skulle (fungerade inte att nedgradera bootloader), men nu har version 2.5c släppts och allt ska fungera enligt Ziphones hemsida.

Edit2:

För att göra det lätt för dig:

Spara allt du vill ha kvar från telefonen (bilder etc). Uppdatera telefonen till 1.1.3 eller 1.1.4. Använd Ziphone. När telefonen är uppdaterad och du har Installer synlig igen, installerar du programmet SummerBoard. Med det ska du kunna scrolla bland dina ikoner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...