Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ingen mottagning

Niki

Recommended Posts

Hejsan.

Jag får ingen mottagning med min nya iPhone 1.1.3.. Låste nyss upp den med ZiPhone 2.5 genom "do it all" knappen.

Har Telenors 3G kort...

Någon?

Hejsan.

Jag får ingen mottagning med min nya iPhone 1.1.3.. Låste nyss upp den med ZiPhone 2.5 genom "do it all" knappen.

Har Telenors 3G kort...

Någon?

Kräver inte kortet en 3G mobil? IPone är ju 2G. :superirriterad:

Kräver inte kortet en 3G mobil? IPone är ju 2G. :superirriterad:

Nej , kortet funkar i gsm mobiler...

Hejsan.

Har Telenors 3G kort...

Någon?

Du kan ju alltid testa 1.1.4 och sedan Ziphone, men jag vet dock inte om det hjälper.

Du kan ju alltid testa 1.1.4 och sedan Ziphone, men jag vet dock inte om det hjälper.

Men varför skulle de inte funka i 1.1.3? Funkar ju för alla andra? Något jag glömt göra? Något man behöver göra? Snälla...

Men varför skulle de inte funka i 1.1.3? Funkar ju för alla andra? Något jag glömt göra? Något man behöver göra? Snälla...

Ja, varför kan saker som borde fungera sluta fungera ibland? Varför startar inte bilen på morgonen när det är minusgrader? Varför är bussen alltid sen?

Vad jag försökte få fram är att det kan ju ha blivit något knas med upplåsningen och att det kan vara värt att göra om alltihop för att se om det blir någon skillnad. Jag vet inte om "alla andra" har 3G kort som du har heller för den delen.

Ja, varför kan saker som borde fungera sluta fungera ibland? Varför startar inte bilen på morgonen när det är minusgrader? Varför är bussen alltid sen?

Vad jag försökte få fram är att det kan ju ha blivit något knas med upplåsningen och att det kan vara värt att göra om alltihop för att se om det blir någon skillnad. Jag vet inte om "alla andra" har 3G kort som du har heller för den delen.

Vet att de finns folk som kör med sina 3G kort i iPhonen.. Dock funkar mitt kort i massa GSM mobiler.. Ska testa med andra simkort nu, ska låna familjens o kompisars o testa..

Men inget program i installer som ska installerat? har installerat swephone, bsd & applesupport...

Carlisle_united

Kör med Tele2s 3G kort. Fungerar som en dans.

Vilken bootloader ska man ha? jag har 4.6 nu, ska man ha 3.9?

Funkar nu!

Gjorde såhär:

Återställde min iPhone till 1.1.3.

Körde en äldre version av ZiPhone (2.4 I think) och nu fungerar det.

Måste vara en bugg i nya ZiPhone 2.5, skumt!

Funkar nu!

Gjorde såhär:

Återställde min iPhone till 1.1.3.

Körde en äldre version av ZiPhone (2.4 I think) och nu fungerar det.

Måste vara en bugg i nya ZiPhone 2.5, skumt!

Som sagt, Ziphone 2.5b hade en bugg som gjorde att bootloadern inte nedgraderades. 2.5c fungerar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...