Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Windows spel på Mac?

Nido91

Recommended Posts

hej jag undra hur jag ska få crysis att funger på mina Macbook vill få tag på något fungerade grattis program :crossfingers: kan någon vara vara snäll och hjäpa mig

hej jag undra hur jag ska få crysis att funger på mina Macbook vill få tag på något fungerade grattis program :crossfingers: kan någon vara vara snäll och hjäpa mig

För att få windosprogram att fungera på in Mac måste du ha minst OS X 10.5 installerat, sedan måste du installera Windows via Bootcamp.

Sedan måste du boota om i Windows. Först när du gjort det så kan du köra Windowsprogram på Macen.

Det går alltså inte att köra Windowsprogram direkt under OS X.

krilu_kelin
För att få windosprogram att fungera på in Mac måste du ha minst OS X 10.5 installerat, sedan måste du installera Windows via Bootcamp.

Sedan måste du boota om i Windows. Först när du gjort det så kan du köra Windowsprogram på Macen.

Det går alltså inte att köra Windowsprogram direkt under OS X.

njae........ om du inte vill använda dig av osx alls eller om du inte vill införskaffa leopard så kan du hålla inne knappen c under uppstart så bootar datorn från din win skiva. Då kan du installera windows precis som du vill.

Men jag rekomenderar naturligtvis att ta hjälp av partitioneringsprogrammet bootcamp då du kan fortsätta att behålla det förträffliga operativsystemet osx leopard.

/ Lycka till.

inte för att det här hör till, men jag är tveksam att crysis kommer att fungera över huvud taget på en macbook, macbookens grafikkrets tror jag är för klen.

ville bara säga det så du tänker på det så du inte kronglar med bootcamp i onödan och det inte fungerar

inte för att det här hör till, men jag är tveksam att crysis kommer att fungera över huvud taget på en macbook, macbookens grafikkrets tror jag är för klen.

ville bara säga det så du tänker på det så du inte kronglar med bootcamp i onödan och det inte fungerar

Äntligen började bli fundersam över varför ingen har nämnt detta än. Håller med dig, tror att Macbooken är för klen

• 2 weeks later...

jag tror inte, jag vet att macbook är för klen.. så det är ingen idé att testa om du inte vill hålla på och ändra en massa filer osv..

kolla på youtube, en kille kunde lira HL2, men de laggade något grymt.. så tror inte crysis kommer vara så mycket bättre faktist.. så jag skulle inte testa om jag vore du...

Jag kör Crysis på min iMac via Bootcamp/XP. Det fugnerar men jag måste dra ner grafiken väldigt mycket.

DistantHoller
Jag kör Crysis på min iMac via Bootcamp/XP. Det fugnerar men jag måste dra ner grafiken väldigt mycket.

Sant, men han hade en Macbook.... Själv kör jag Team Fortress 2 (Maxad grafik) och World in Conflict (3/4 grafik) med gott resultat på min iMac 2.4 ghz.

kan man inte använda någon sorts emulator då? jag vill också kunna spela vissa spel på min imac, men vill inte gärna installera windows.. usch. ):

• 4 weeks later...
kan man inte använda någon sorts emulator då? jag vill också kunna spela vissa spel på min imac, men vill inte gärna installera windows.. usch. ):

Vissa spel finns i mac-versioner :borstatanderna:

PowerBook160

Nja, Macbooken borde väl klara Crysis, på låg upplösning såklart.

Polarns gamla Radeon 9800 AGP, 128 MB, klarade det galant på 800x600.

Har hört att vissa windowsprogram funkar under OSX med Wine.

Nja, Macbooken borde väl klara Crysis, på låg upplösning såklart.

Polarns gamla Radeon 9800 AGP, 128 MB, klarade det galant på 800x600.

Har hört att vissa windowsprogram funkar under OSX med Wine.

och vilka andra effekter hade han stängt av för att kunna göra det? Crysis är kanske ett av de tyngsta spelen som kan få en speldator att gå ner på knäna. MacBook ska vi inte ens tala om. Kolla Barefeats test. De testar "bara" Doom 3, Quake 4 och Prey. Crysis är ännu tyngre och mycket av spelupplevelsen bygger just på de nya effekterna. Tar du bort dem och kör i 800x600 är det som att spela Doom 1.

Hmm, bygger ett spel bara på effekter så är det inte värt att spela alls.

Sant, det är en kritik som riktats mot Crysis men att spela det på MacBook gör inte saken bättre heller.:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...