Jump to content
Just nu i M3-nätverket

TV4 Science Fiction

Homy

Recommended Posts

Ville tipsa om två namninsamlingar för oss som vill men inte kan få den nya kanalen. Idag kan faktiskt majoriteten av TV-tittarna inte hyra TV4 Science Fiction. Många missade premiären och kommer även att missa hela första månaden. Så här ser läget ut just nu för abonnenterna:

Telia: kan se

Viasat: kan se

Canal Digital: kan inte se förrän 1 april

Com Hem: kan inte se, finns inga officiella planer, kanske i slutet av mars

Tele2: kan inte se, finns inga officiella planer

Boxer: kan inte se, finns inga officiella planer, måste vänta på nytt sändningstillstånd i april

Om man summerar antalet kunder hos Com Hem, Tele2, Boxer och Canal Digital innebär det att det är minst ett par miljoner potentiella kunder som missat inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden och kanske lite längre. Det är ingen vidare lyckad start om kunderna blir tvungna att i april eller maj börja följa alla serier som startade i början på mars. På så sätt kommer man att missa många framtida kunder också.

Namninsamling Tele2

Namninsamling Com Hem

Kan inte se hos Viasat, trots att jag har "Guld"

Sökt med kanalsökaren dagligen sedan i fredags.

Tänker ringa imorgon och fråga varför..vad jag förstått ska det vara kanal 66 på den typ av mottagare jag har (Strong)

post-113-1204467406.jpg

Blir det inte bara massa skräp som Dr Who, Liftarens och annat engelskt bjäfs? Så värst många SF-serier värda att se på finns det ju inte...

Filmer, däremot, finns det många, men det är väl inte tänkt att vara en filmkanal, va?

Blade Runner
Blir det inte bara massa skräp som Dr Who, Liftarens och annat engelskt bjäfs? Så värst många SF-serier värda att se på finns det ju inte...

Filmer, däremot, finns det många, men det är väl inte tänkt att vara en filmkanal, va?

Tror att det är mer serier än filmer som kommer visas. På premiären gick dock bl.a. A.I. och The Running Man.

Enligt Wikipedia så har TV4 bekräftat följande program:

* 7 days

* Andromeda

* Babylon 5

* Crusade

* Dark skies

* Doctor Who

* Torchwood

* Masters of Science Fiction

* Mutant X

* Prey

* Red dwarf

* Space 1999 (Månbas Alpha)

* Thunderbirds

* Star Trek: Deep Space Nine

* Star Trek: Voyager

* The Sentinel

* The greatest American hero (Titta han flyger)

Själv ser jag framemot Början på ST Voyager som jag inte såg när den gick på SVT och hela ST DS9 som ska vara den bästa i serien. Tur att de ska visa dem senare i år. Då finns det en chans att man har hunnit att få kanalen.

DS9 bäst? Öhhhh??? Första gången jag hör nån säga det, iaf!

Carlisle_united

DS9, är lågvatten märket i Star Trek universumet... Fy bubblan, orkade inte se mer än en säsong av den.

Nja, sämsta är nog originalserien, totalt sett. Bortser man från budgetbrist, tafflig scenografi och dåliga gästskådespelare, så blir den dock mycket bättre. Men jag grejar inte att bortse från det... :(

DS9 bäst? Öhhhh??? Första gången jag hör nån säga det, iaf!

DS9 är överlägset bäst.

Serien börjar ganska svagt (första avsnittet är rätt uselt till exempel), men de sista säsongerna slår allt annat. (I och för sig brukar första säsongen av alla Star Trek-serier vara den svagaste).

Bästa storyn (Dominion) och bästa huvudpersonerna (Quark och Garak).

Nu har jag visserligen inte sett hela DS9 (ska se hela under våren), men för mig kändes den alltid lite som Star Trek goes Disney, typ...

För mig kommer alltid TNG att vara överlägset bäst.

Nu har jag visserligen inte sett hela DS9 (ska se hela under våren), men för mig kändes den alltid lite som Star Trek goes Disney, typ...

För mig kommer alltid TNG att vara överlägset bäst.

Jag har inte heller sett den men tvärtom har jag läst överallt att det ska vara den bästa men som vanligt är smaken olika. Själv tyckte jag Voyager var bättre män TNG. Huvudsaken är att alla som vill ska få kanalen. Sen kan var och en titta på det de tycker bäst om.:)

För bövelen! Blir glad av att enbart höra melodin till Star Trek!

Thomas Ytterberg

Det finns hur mycket som helst att visa i en kanal som TV4 Sci-Fi. Framför allt finns det många serier, med mestadels bra eller mycket bra kvalitet, som på senare år lades ned efter en eller bara en halv säsong. Plus alla klassiker. Och repriser. Många timmar kan fyllas! :)

Personligen tycker jag det är roligt med en sådan här kanal, men har helt övergett TV-konceptet. Samtidigt har jag pungat ut många lappar på dvd-utgåvor jag inte lär titta på igen. Svår balansgång där.

Ah...var nära ringa Viasat, men så kollade jag deras hemsida och läste lite på en pdf om min mottagare, (Strong 8700) och fann ett annat sätt att söka på än tidigare, och vips så fanns kanalen där :skondans: :skondans:

Roswell gick just nu, men har ingen lust att komma in mitt i ett avsnitt..

Min mottagare ska automatisk ta ner nya kanaler, men denna var visst lite UFO för den...men nu har jag kanalen...

Nu måste jag kolla in programlistan...kanalen finns inte med ännu på min widget...

post-113-1204578684_thumb.jpg

Dålig nyhet för Com Hem-kunder om det stämmer:

Jag arbetar på Comhem och kan läcka följande information: TV4 Science Fiction kommer inte in i Comhems kanalutbud på lång tid, om än alls. Comhem har ett avtal med TV4 som berör TV4:as samtliga andra kanaler. Detta avtal går ut först 2009. Efter det så skall det ev förhandlas om ett nytt och ens då är det inte säkert att man tar in en sådan smal kanal som kanalen faktiskt är.

Inlägg av Comhem, 2008-03-03 16:52:29

Den har ju funnits där sen premiären under TV-tablå på fyrans startsida. Här är annars direktlänken.

Tack, det var något sånt jag behövde, så jag kan programmera recorden.. :ThumbsUp:

DS9, är lågvatten märket i Star Trek universumet... Fy bubblan, orkade inte se mer än en säsong av den.

Måste faktiskt hålla med om DS9... klart sämsta Star Trek-serien.

:utskallning::fulfejs::behave:

post-15957-1204619009_thumb.gif

Kollat på de två Dr Who-avsnitten, och jisses vad dåligt det är..svart/vitt buskis....trodde att jag skulle få se de moderna avsnitten. Visst är det lite kult att se dessa.. :lol: men att de gjorde så dålig film på 60-talet---påminde om gamla Tarzanfilmer från 40-talet

nya dr who visar dom på bbc prime

Såg premiäravsnittet av nya Dr Who på SVT. Tyckte det verkade barnsligt. Tittade aldrig mer.

Thomas Ytterberg
Såg premiäravsnittet av nya Dr Who på SVT. Tyckte det verkade barnsligt. Tittade aldrig mer.

Nya Dr Who riktar sig till en bred publik och har i UK nått långt utanför lagret av sci-fi-nördar. Det svänger ganska mycket mellan avsnitten, en del är riktigt mörka och rör sig närmare skräck. Andra är närmast ren pruttkomedi. Förstaavsnitten för säsongen tar avstamp i mer brittiska (tja, London-fierad) miljöer. Gemensamt är att allting går på högsta växeln hela tiden. Det är ett space opera-fyrverkeri i alla färger, starka känslor och allt är på liv eller död. Inget för den som söker en stillsam stund att sippra rödvin till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...