Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan man uppgradera en iMac ?

anton.o

Recommended Posts

Hej ! kan man byta grafikkort , HD och prosessor och sånt i en iMac?

Bättrade på din rubrik.

Mer minne, om du inte fyllt den från början, är möjligt att stoppa i och du kan också byta hårddisk (större). När det gäller grafikkort och/eller processor är jag mer tveksam. Jag gissar att du inte kan det. Någon annan kan säkert ge ett bättre besked.

Det har gått rykten om att man ska kunna uppgradera grafikkortet på 24-tummaren. Vet dock inte hur sant detta är dock...

Om du ska byta minne är det rätt så enkelt bara skruva upp en lucka längst ner på datorn, men om du vill byta hårddisk är det betydligt svårare. Du måste ta bort hela skärmen

article_img.jpg

A_bite_of_the_apple

nej man kan inte byta processor och grafikkort

Vad man "kan" göra är förstås definitionsfråga, men minne kan man definitivt uppgradera (till max 4gb). Resten "kan" man egentligen inte göra, eftersom Apple har tillverkat datorn så att det inte ska gå.

Sen är det klart att man kan byta t.ex. hårddisk om man är händig och inte bryr sig om garanti och sånt.

Processor och grafikkort är integrerade/fastlödda med logikkortet, så byte av dessa går inte. Det man kan göra är ungefär vad man kan göra med en bärbar - alltså byta hårddisk och minne.

Dåsårå - då var det som jag trodde. Man lär sig något nytt varje dag.

:borstatanderna:

Processor och grafikkort är integrerade/fastlödda med logikkortet, så byte av dessa går inte. Det man kan göra är ungefär vad man kan göra med en bärbar - alltså byta hårddisk och minne.

Där ser man, mer än jag visste.

Okej, jag som höll mina förhoppningar uppe... har nämligen läst på diverse forum om att det skulle vara annorlunda med 24-tummaren.

Ajja, man får väl klara sig med det man har, lite trisst dock att de använt ett budget chip till grafiken -.-'

Dock klarar man sig hyffsat på det som finns i.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...