Jump to content
Just nu i M3-nätverket

chatta med med MSN andvändare

redwaan

Recommended Posts

jag har nyligen bytt till mac och undrade om man kan video chatta med personer på msn, men som har PC via webbkamera?

Det funkar med programmet aMsn. Själv använder jag Adium, men videochat funkar ännusålänge inte.

Lycka till, Trew

det fins flera program man kan chatta med msn protokollet på mac. audioum som de flesta tycker är bra har inte helt stöd för video även om dom säger att det ska komma snart.

aMSN och mercury fungerar med video i dagsläget. själv kör jag med mercury och det funkar för det mesta fint med video chatt.

ichat var först med videochatt, men om man inte använder ichatt så kan man använda skype...

msn funkar inte webbcam på det är för gammal version 6.1 eller något sånt..

frågan var väll ändå om program för videoshatt mot folk med msn protokollet.

men kan man övertyga alla msn användare att skaffa aim-konto (vilket ichat använder sig av)

i stället så vore ju det super.

olika standarder är djävulens verk. men vi får hålla ut tills världen bytt till mac och allt blir gott.

Man får väl bootcampa inn xp å köra nya msn live via den vägen det var vad alla sa till mig förut..Lite kul nästabn allt man vill göra med macen kräver att man går via Windows :D

Det beror väl på vad du ska göra det och vilka du ska kommunicera med. Ska du använda en Windows-anpassad tjänst som MSN så säger det sig självt att enklaste lösningen är att gå via Windows.

Vill du däremot dela skärm, prata och visa saker samtidigt så är iChat både enklare och bättre - men det kräver en Mac det.

:ThumbsUp:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...