Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mitt minne har försvunnit!

IrinaDenFina

Recommended Posts

IrinaDenFina

Hej alla söta!

Nu tror jag att jag blivit knäpp alltså.. Enligt min dator har jag endast ca 800mb minne kvar på hela hårddisken??

Jag slog tyvärr på Filevault för några veckor sen för att testa kan detta ha med saken å göra? Nu när jag skulle avaktivera Filevault så stod det att det inte gick för jag har för lite minne.. detta gjorde mig misstänksam...

Har läst lite i andra trådar så jag tankade hem whatsize som jag satt igång men jag förstår mig inte så mycket på den där..

Vad ska jag göra å vad e det som kan ha hänt??

Tacksam för svar

IrinaDenFina

Ok nu har jag kört whatsize men hittar ingen fil som e stor nog att äta upp så många Gb?

Nu e jag ledsen i ögat :o(

IrinaDenFina

Hmmmmm ok...... Eftersom ingen annan svarar får jag svara mig själv ;oP

Nu när jag kört whatsize efter att ha köpt det så hittade jag under users att det finns något där på 37Gb? Hur vet jag vad jag kan radera å inte?

Snälla hjälp mig någon...

IrinaDenFina

Det löste sig =) Det bor tydligen en liten hacker i mig trots allt...

Var det så att du inte hade loggat ut på flera veckor och samtidigt hämtat och slängt diverse stora filer? Har för mig att FV något gång vid utloggning gnällt om att vilja "återvinna utrymme" eller liknande om man nyligen slängt stora (GB) filer. Tar ett tag.

Filevault ska man undvika..

• 2 weeks later...
IrinaDenFina

Nej det konstiga var att jag loggat ut som vanligt varje kväll/natt men det var något med file vault som hade knakat ihop men nu e det iaf löst å jag har avaktiverat FV. Kommer ALDRIG mer aktivera det där alltså =)

kryptering använder man sig bara av om man har riktiga hemligheter som absolut inte får spridas, ser ingen nytta av en normalanvändare att använda det då man oftast bara har bilder, musik, filmer, uppsatser och budgetar ungefär :) själv kommer jag nog aldrig använda det

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...