Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook Air, såg den för första gången idag.

Landberg

Recommended Posts

Tjenare!

Var inne i macbutiken i skrapan i STHLM idag för att titta på MacBook Air. Den är snygg, men måste säga att den kändes lite seg när man bläddrade i dockan, visserligen många program igång men ändå!

MEN! det sjukaste var att man kan inte ladda den när den står plant på bordet för att laddaren kommer in snett underifrån! Man måste alltså ha den ståendes på nått stativ eller liknande, hur har apple tänkt där?

Haade

Tjenare!

Var inne i macbutiken i skrapan i STHLM idag för att titta på MacBook Air. Den är snygg, men måste säga att den kändes lite seg när man bläddrade i dockan, visserligen många program igång men ändå!

MEN! det sjukaste var att man kan inte ladda den när den står plant på bordet för att laddaren kommer in snett underifrån! Man måste alltså ha den ståendes på nått stativ eller liknande, hur har apple tänkt där?

Haade

Det var väl förmodligen så att det satt en standardladdare i den. Macbook Air har en speciell som gör att man inte behöver ha den stående vid en bordskant.

testade också en häromdagen. Håller med om att den känns "seg".. Tråkigt! Hoppas 30kkr-modellen är lite rappare. 17kkr-modellen hade jag inte pallat med.

Men så fort vi stälde den på bordet så åkte kontakten ur!

Då var det inte en macbook air-laddare som satt i, utan en "vanlig" till t.ex. macbook. =)

A_bite_of_the_apple

MacBook Air inget för mig heller, men som affärsman tror jag inte man bryr sig om att datorn är lite seg

Tjenare!

Haade

Skrapans Mac-butik använde en MacBook laddare som ju inte passar till MacBook AIr. Det skall finnas en framåtriktat laddare i paketet. Fråga inte mig varför de inte använda den! /Frasse

Okej, haha då vet jag, kändes jävligt skumt nämligen...

Haade!

Så den är seg alltså, hmmm...

Men det är ju inte helt oväntat, med en processor på 1,6 GHz och en iPod-hårddisk. Även om internminnet är tilltaget med 2 MB så kommer den ligga i lä, både jämfört med MB och MBP. Solid State-disk gör ju såklart den snabbare, men processorhastigheten är ju vad den är...

Var också inne igår och kände en hel del på ett exemplar på InWareHouse.

Laddaren verkade lite konstig ja , men framförallt kändes maskinen extremt plastig och instabil.Har man en dator som är så portabel vill man ju också ha med den överallt , men med det chassit skulle jag inte våga dra runt på den. För de pengarna och prestandan hade jag lätt köpt en Macbook Pro eller Macbook och få bättre prestanda och en bättre maskin , och leva med de extra centimetrarna.

Hej!

Jag har en MacBook Air (standardmodellen) och är mycket nöjd och tycker inte alls att den är seg utan tvärtom snabb! (Men då ska man veta att datorn jag hade innan var sista modellen av iBook iofs utbyggd med 1,5GB RAM.)

Jag kör inga superintensiva program. Det jag använder mest är Mail, Firefox, Omnifocus, iCal, Adressboken, NeoOffice, iTunes, Adium, FirstClass, JournalX och den typen av ganska lätta program.

Jag är mest nöjd med att den är så lätt och att den känns väldigt gedigen trots allt samt att tangentbordet är riktigt bra och fullstort. Att skärmen är stor är också skönt men kändes inte lika viktigt för mig.

/lage

• 9 months later...
yellowdog101@gmail.com

Kan säga att den inte alls är plastig utan till skillnad från mina PC laptops som är plastiga så är denna verkligen solid då den är gjord av aluminium.

1.83 ghz har jag och tycker inte alls det går så långsamt.

Macbook har väl bara 2ghz och samma grafikkort?

Den duger mycket bra för allt förutom grafiktunga spel så klart. Men spelar man verkligen med en laptop?=)

Bättre med stor iMac då ju=) Portabel dator ska vara...portabel! Men priset är rätt saftigt. Tycker att det är den ENDA nackdelen med Air.

Jag förstår inte riktigt hur ni kan tycka den är plastig?! (!!)

Det är det sista den är. Den är också riktigt stabil för sitt tunna chassi.

Och jag upplever den absolut inte som seg.. blev väldigt positivt överraskad när jag körde Photoshop på den för första gången.. det flyter på bra för att vara en så pass liten dator (och nu har jag 1:e gen, dvs inte så bra grafikkort).

Nej, det är överlag en riktigt bra dator. Precis det man kan förvänta sig av en dator i denna storleksklassen.

Hej

Tycker att MacBook Air är perfekt designad för sitt syfte: en lätt och portabel laptop som förmodligen används som en andra dator, samt för sin målgrupp: bland annat de som inte nöjer sig med fula PC fullklottrade med dekaler och tjafs. Man slantar för den slimma smidigheten, funktionen, form och design.

Det här är sant: jag spillde runt 30 cl öl över min Air i Val Thorens i julas. Hela tangentbordet simmade i Heineken. Jag stängde av den snabbt och torkade upp så gott jag kunde och var helt säker på jag återigen hade fuckat upp en av mina elektroniska gadgets. Hur som helst, efter en stund startade jag upp den. Ett par gånger ville den starta om. Thats it. Hittills har den funkat utan problem. Kommer alltid köpa Mac i fortsättningen!

Ciao

yellowdog101@gmail.com

Oj att den inte förstörts...är elektroniken under tangentbordet skyddat eller oskyddat tror ni?

Jag är supernöjd med MBA! Den är så smidig jämfört med min klumpiga (och fula) LG som väger lika mycket fast har en 10 tums skärm och massa klistermärken på. Usch...

Och Mac OS X är ju så simple att använda...tog mig 1s att skapa trådlöst AD HOC jämfört med XP som jag inte förstår mig på.

Grymt nöjd!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...