Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ladda batterierna?

casablancas

Recommended Posts

Köpte en iphone häromdan från USA. Den nätadaptern fungerar inte i Sverige, men har sedan gammalt en nätladdare för svenska marknaden som följde med i ett tidigt ipodköp. När jag kopplar in den med iphonen och in i väggen verkar den inte ta laddning. Det gröna batteriet på skärmen kommer inte fram som det gör när man kopplar in luren i datorn?

är det någon som vet vad detta beror på?

Kopplar in usb-sladden som följde med luren och sen via nätadaptern in i 220 vägguttag.

där batteriet syns, altså hur mycket batteri du har kvar den gröna eller röda. där ska det synas att den laddas..

om du har uppdaterat den så kan du sätta den i vila då kommer en stor grönt batteri upp som laddas upp och sen går ner till noll, alltså grått.

Har du en gammal radiosladd så kan du koppla in den i den nya adaptern så kör du med iphone adaptern. Ett tips jag fick en gång :D

Köpte en iphone häromdan från USA. Den nätadaptern fungerar inte i Sverige, men har sedan gammalt en nätladdare för svenska marknaden som följde med i ett tidigt ipodköp. När jag kopplar in den med iphonen och in i väggen verkar den inte ta laddning. Det gröna batteriet på skärmen kommer inte fram som det gör när man kopplar in luren i datorn?

är det någon som vet vad detta beror på?

Kopplar in usb-sladden som följde med luren och sen via nätadaptern in i 220 vägguttag.

Jag vet inte säkert, men du kan ju testa att köpa en ny reseladdare på Teknikmagasinet eller liknande (eller annan affär som säljer Apple-tillbehör) om det är din laddare som ger fel spänning eller är knas.

Laddaren funkar visst. Den är i 2 delar så du får dra av den ena delen sen kan du koppla in en vanlig radiosladd. En sån kostar 25-30 spänn i vilken butik som helst.

• 2 weeks later...
casablancas

tog nätadaptern från min macbook till nätdosan som följde med iphone, så nu funkar det!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...