Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kopplingsschema för kabel till HP skrivare till Serial 8-pin Mac

GUNNER

Recommended Posts

Jag undrar om någon känner till hur en skrivarkabel avsedd at brukas mellan en HP skrivare (Centronics paralell kontakt) mot en 8-pin serial mac. Jag har en kontakt Belkin men den är byglad för en annan skrivare så jag behöver vetskap om vilka av de 8-pin som används jag identifierar översta tre vänster till höger 1,2,3 nästa rad 4,5,6 och nedersta 7,8. Finns det någon med en sådan kabel som vill göra sig besväret att mäta vilka som används och var dom hör hemma på Centronics skrivar anslutningen. Alternativt om någaon har en över köper jag den gärna. GUNNER

Du kan inte ansluta en PARALLELL port (på skrivaren) till en SERIELL port (på Macen). Det går bara inte.

Vilken skrivare är det, exakt?

Det är en 340 deskjet och det är enda sättet som man kopplar samman, det finns ett kitt som heter C3278A men eftersom jag har grejor och bara behöver veta hur dom kopplas in. GUNNER

Det är en 340 deskjet och det är enda sättet som man kopplar samman, det finns ett kitt som heter C3278A men eftersom jag har grejor och bara behöver veta hur dom kopplas in. GUNNER

Ja, den har en serieport också.

På Macen är det den mellersta raden du ska använda. I mitten är jord. På ena sidan är sänd och på den andra mottag. Du har 50% chans att få det rätt. ;)

Toppen men vart ska man plocka in dom i Centronics kontakten? Ska det byglas och så då är man torsk antar jag för den kontakt jag har, har varit till nått annat projekt och där finns det byglingar som jag måste plocka bort. Men det kanske bara är att pröva en och en, tar vär en dag antar jag. Det hade varit super om någon som har en kunde mäta in sig det tar inte många minuter. Men det var en bra början. tacksam för dina råd.

Toppen men vart ska man plocka in dom i Centronics kontakten?

Det måste väl finnas ett annat uttag????

Nä det finns bara Centronics uttaget, men enligt nått jag läst tidigare så ska det fungera, den adaptern man har C3278A kittet är inget annat än just en kabel och drivrutiner. Lite speciellt detta har inte sett det på nån annan HP skrivare. Men det känns surt att slanta 3-400 för nått som man kan plocka ihop med det man har liggande i lådorna. Att det komer att gå är klart men det tar tid.

när jag fått till det ska jag lägga ut hela grejen så att folk kan sno ihop det utan att behöva kasta bort tid på sånt här.

• 2 weeks later...

Det tog tid men gick vägen, jag har avråtts att lägga ut schemabild över kopplingen, ev. rättigheter till detta kan leda till juridiska problem. Men det gick i alla fall vägen och efter att tagit hem mjukvara hos HP för mac OS 9 som jag kör så fungerar det hela perfekt.

GUNNER

Det tog tid men gick vägen, jag har avråtts att lägga ut schemabild över kopplingen, ev. rättigheter till detta kan leda till juridiska problem. Men det gick i alla fall vägen och efter att tagit hem mjukvara hos HP för mac OS 9 som jag kör så fungerar det hela perfekt.

GUNNER

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...