Jump to content
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP min iMac dog under bootcampinstallation!

dr zebra

Recommended Posts

Fick just hem min iMac och körde bootcampassistenten, skapade en partition och skulle installera XP. Missade tyvärr att man måste ha ett USB-tangentbord och under tiden som jag plockade med tangentbordet matades skivan ut och detta meddelande dök upp:

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Har jag sabbat allt, eller?

känner mig verkligen som nåt värre än en dum blondin...

Japp, allt är förstört.... :)

Nä, men troligtvis så är din iMac inställd på att starta från Windowspartionen, och eftersom den installationen avbröts så fungerar ju inte det, om du håller ner alt när du startar datorn, bör du få upp möjlighet att starta Mac OS X eller för den delen starta om Windowsinstallationen om du har den skivan i...

Tack för snabbt svar, gummianka. Pratade med en trevlig kille på apple support som sa samma sak. Men jag var lite svettig ett tag där med en svart skärm på en dator som jag använt i drygt en timme...

Nu skiner solen igen och jag försöker hitta rätt bland allt det nya. Det har hänt en del med MacOS sedan version 7 :)

Lär nog inte använda XP-partitionen mer än vad som är absolut nödvändigt!

Dr zebra, du e inte ensam. Själv samma dumma problem och eftersom jag är novis på mac så trodde jag också att jag hade förstört min nya imac för all framtid.

egentligen vill ja inte ha windows överhuvudtaget på datorn men vad gör man när det inte finns några bokföringsprogram för OS X?

Tack Gummianka, du räddade min kväll!

/S

Dr zebra, du e inte ensam. Själv samma dumma problem och eftersom jag är novis på mac så trodde jag också att jag hade förstört min nya imac för all framtid.

egentligen vill ja inte ha windows överhuvudtaget på datorn men vad gör man när det inte finns några bokföringsprogram för OS X?

Tack Gummianka, du räddade min kväll!

/S

ursäkta..men har du sökt efter bokföringsprogram för Mac ?

http://www.unicell.se/?s=9

och HÄR

Finns säkert de här som kan tipsa om fler

Utan glasögonen läste jag min man istället för min iMac. :chockadskeptisk: :chockadskeptisk:

Hoppade högt. :rolleyes:

Hej och välkommen till forumet dr zebra och sohfa. :geros:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...