Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Anka.

friend

Recommended Posts

Vad är meningen med tråden?

Menar du att du förväntar dig en mening av något som ligger i papperskorgen? :fundersam: Forumavdelningen borde ju ha fått sitt namn av en anledning..

Sover sött, säjer ingenting. Vovve...

post-17785-1204274842.jpg

Ja, ännu roligare hade det ju varit om det varit en anka på bilden... Det där är ju en gräsand. :fundersam:

Ursäkta misstaget. :geros:

Bara för att jag "speaking english". :blush:

Så har stog det under bilden:

A colorful mallard duck.

Jag såg misstaget och fick andtäppa.

Mittåt:

post-15957-1204275767.jpg

Nja, enna lite rätt vare ju. :)

Anka är den domesticerade formen av and. Hannen kallas andrake, drake, andrik eller ankbonde, honan oftast bara anka, och ungarna ankungar eller ällingar. Många andra språk skiljer inte på "tama änder" och vilda, utan har samma ord för bägge. Ankor kan flyga. Deras topphastighet är runt 100 km/h.

De flesta ankraser härstammar från gräsand (Anas platyrhynchus).

Nja, enna lite rätt vare ju. :)

Anka är den domesticerade formen av and. Hannen kallas andrake, drake, andrik eller ankbonde, honan oftast bara anka, och ungarna ankungar eller ällingar. Många andra språk skiljer inte på "tama änder" och vilda, utan har samma ord för bägge. Ankor kan flyga. Deras topphastighet är runt 100 km/h.

De flesta ankraser härstammar från gräsand (Anas platyrhynchus).

Såja, såja... bli nu inte knäckt. Jag bara märker ord för ordmärkandets skull... :) Men anka är faktiskt namnet på tamdjuret och inget annat. Vilda änder finns i en lång rad av olika arter och släkten, varav gräsand är en. På engelska heter gräsand för övrigt inte heller något med "duck" utan "Mallard".

iMatte - alltid redo i folkbildningens tjänst! :D

Såja, såja... bli nu inte knäckt. Jag bara märker ord för ordmärkandets skull... :) Men anka är faktiskt namnet på tamdjuret och inget annat. Vilda änder finns i en lång rad av olika arter och släkten, varav gräsand är en. På engelska heter gräsand för övrigt inte heller något med "duck" utan "Mallard".

Stämmer bra det! Själv är jag ornitolog på fritiden, så jag kan bekräfata detta! :borstatanderna:

Ja det kan ju diskuteras vad som är mumsigast! :totaltgalen:

Ja, förvisso. Förlåt en yngling, men vad är det för färgglada grejer i din avatar? Känner inte igen dem.

Alltid redo att lära. :borstatanderna:

Tacka® post-15957-1204291241_thumb.jpeg och bockar.post-15957-1204291269_thumb.jpg :geros:

Det är "iBratorn". :borstatanderna:

Tänk.

Jag ser fortfarande dem som kritor. :chockadskeptisk:

Undrar om det är en blockering eller ett livsbejakande av kritans potential. :fundersam:

katzenklavier
Menar du att du förväntar dig en mening av något som ligger i papperskorgen? :fundersam: Forumavdelningen borde ju ha fått sitt namn av en anledning..

Nä, bara det att den här tråden är mindre meningsfull än svammeltråden t ex...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...